BMW M6 - iată noua sportivă BMW M6, Coupe şi Convertible
De AutoExpert | 13 Februarie, 2012
BMW M6 - iată noua sportivă BMW M6, Coupe şi Convertible
Noul BMW Seria 6 primeşte, la Salonul Auto Geneva 2012, versiunea cea mai puternică şi cea mai aşteptată de pasionaţii mărcii: noul BMW M6. Sportiva bavarezilor preia motorizarea de 560 CP de pe recentul BMW M5, însă, faţă de sedanul sportiv, plusează la capitolul exclusivitate, deoarece, încă de la început, BMW M6 va fi oferit atât în versiune coupe, cât şi cabrio.
Aşadar, "inima" noului BMW M6 este un V8 de 4,4 litri, care, graţie tehnologiei Twin Scroll Twin Turbo, a injecţiei directe şi sistemului de distribuţie VALVETRONIC, dezvoltă o putere maximă de 560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm. În plus, cuplul motor maxim are o valoare de 680 Nm obţinută la doar 1.500 rpm, aşa încât performanţele se anunţă, cum altfel, de top.
Faţă de motorul V10 al precedentului M6, acest V8 turbo are o putere mai bună cu 10%, iar cuplul este îmbunătăţit cu 30%. Astfel că noul BMW M6 are un demaraj 0-100 km/h în doar 4,2 secunde (sau 4,3 secunde pentru versiunea M6 Convertible), iar la 200 km/h ajunge în 12,6 secunde (13,1 secunde pentru M6 Convertible). Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, însă, dacă se optează pentru M Driver's Package, aceasta poate ajunge la 305 km/h.
Nu doar performanţele dinamice sunt importante în cazul noului BMW M6, ci şi eficienţa, consumul şi emisiile CO2: noul BMW M6 Coupe afişează un consum mediu de 9,9 litri/100 km (sau 10,3 litri/100 km pentru versiunea decapotabilă), ceea ce reprezintă o reducere cu 30% a consumului faţă de precedentul M6, graţie adaptării sistemului Auto Start-Stop şi a tehnologiilor Efficient Dynamics. De asemenea, emisiile de CO2 se cifrează la 232 g/km pentru Coupe, respectiv 239 g/km pentru Convertible.
La fel ca în cazul lui M5, transmiterea puterii la roţile spate se realizează prin intermediul unei cutii secvenţiale cu dublu-ambreiaj Drivelogic, cu 7 trepte, a cărei funcţionare este optimizată de sistemele Launch Control (la demarajele fulminante) şi Low Speed Assistance. Nu lipseşte un diferenţial activ, pentru distribuirea eficientă a cuplului pe roţile punţii spate şi asigurarea stabilităţii la ieşirea din curbele rapide.
Pe lângă setarea specifică a şasiului (care beneficiază standard de sistemul Dynamic Damper Control) sau posibilitatea personalizării setărilor maşinii de la butoanele M Drive, noul BMW M6 poate fi dotat şi cu un sistem de frânare upgradat, beneficiind de discuri de frână ceramice, mai uşoare şi mai rezistente la efort.
În ce priveşte aspectul, noul BMW M6 nu mizează pe cartea agresivităţii exacerbate, diferenţiindu-se de un Seria 6 normal prin spoilerul cu trei fante foarte generoase (dar "sculptate" într-un mod sportiv-elegant), prin jantele de 19 sau de 20 inch sau prin cele două perechi de evacuări rotunde, care flanchează un mic difuzor. Evident, logo-ul M6 vine ca o carte de vizită suplimentară.
În interior, se remarcă volanul personalizat, cu butuc rotund de mici dimensiuni şi trei braţe, alături de care ies în evidenţă scaunele sport speciale M, tapiţeria din piele şi inserţiile concepute special pentru BMW M6 sau indicatoarele de bord care beneficiază de Black-Panel Technology.
Noul BMW M6 va putea fi văzut pe viu la salonul auto eleveţian din această primăvară, însă vânzările pe plan european, dar şi în România, vor demara doar din a doua jumătate a acestui an. Cât despre preţuri, acestea urmează să fie comunicate mai târziu, urmând a fi sensibil mai ridicate faţă de ale precedentei generaţii, în condiţiile unor evoluţii remarcabile sub aspect tehnic şi al dotărilor.