BMW prezintă noul M4 Competition Cabriolet! Modelul oferă tracțiune integrală și plafon soft top
De Pavel | 26 Mai, 2021
Noua generație BMW M4 a debutat în toamna anului 2020, odată cu M3. Acum, odată cu venirea sezonului decapotabilelor, bavarezii prezintă modelul de performanță M4 Competition Cabriolet M xDrive.
În premieră M4 vine echipat cu un sistem de tracțiune integrală, care a fost introdus în gamă odată cu debutul noii generații M5. Sub capotă se află unitatea Twin-turbo de 3.0 litri volum, care pune la dispoziția șoferului 510 CP și 650 Nm. În mare parte, puterea este livrată pe axa spate, puntea față intervenind doar atunci când este nevoie.
Sistemul M xDrive are trei moduri de funcționare: 4WD, 4WD Sport și 2WD, ultimul oferind o experiență clasică de mașină cu roți motrice spate.
Puterea dezvoltată de motor este gestionată de o transmisie automată M Steptronic cu opt rapoarte. În aceste condiții noul BMW M4 Competition Cabriolet M xDrive accelerează de la 0-100 de km/h în 3.7 secunde, iar viteza maximă poate atinge pragul de 280 km/h cu pachetul opțional M Driver.
Standard, vehiculul vine echipat cu o suspensie adaptivă M și sistemul de frânare M Compound. Pentru cei mai pretențioși, opțional pot fi comandate frânele M Carbon cu discuri de 400 mm pe față și de 380 mm pe puntea spate, sau scaunele M Carbon, care sunt cu 9.5 kilograme mai ușoare decât cele standard.
Plafonul retractabil este de tip soft top. Cei de la BMW îl descriu drept "un acoperiș inovator panel bow" care combină beneficiile practice ale unui hard top cu estetica elegantă a unui acoperiș din stofă. Principalul său avantaj este că e mai ușor cu 40% decât plafonul hard top al primii generații.
Acționarea acestuia durează 18 secunde și poate fi realizată la viteze de până la 50 km/h. Atunci când este coborât, portbagajul are o capacitate de 300 de litri, iar când acoperișul este închis, volumul portbagajului crește la 385 litri.
Din punct de vedere estetic, noul BMW M4 Competition Cabriolet M xDrive nu este diferit de un M4 obișnuit.