BMW și Mercedes vor vinde mai puține mașini pentru a păstra prețurile ridicate!
De Pavel | 13 Septembrie, 2021
Daimler, care deține Mercedes-Benz, dar cei de la și BMW vor limita volumul livrărilor de mașini chiar și atunci când lipsa componentelor electronice va deveni o problemă rezolvată. Despre acest lucru informează publicația Financial Times, care declară că în așa mod constructorii vor putea păstra prețurile ridicate la gama de modele, stabilite în timpul pandemiei.
Criza globală de semiconductori a afectat prea multe industria auto, iar ca urmare constructori au redefinit strategia de vânzare a mașinilor. Dealerii nu mai au în stoc versiuni de vârf ale modelelor, echipate cu dotări electronice ”complexe”, astfel acestea sunt livrate doar la comandă, clienții fiind nevoiți să le aștepte în mediu câte jumătate de an, dar și să achite un preț majorat.
Ei bine, potrivit celor mai actuale statistici, clienții nu se sperie tare de prețurile mai mari, iar producătorii auto au de gând să profite pe marginea acestui fapt.
Potrivit directorului financiar al Daimler, Harald Wilhelm, compania va continua să limiteze furnizarea de mașini, chiar și atunci când lipsa componentelor electronice va deveni un lucru din trecut. În acest fel, concernul va forma o imagine și mai "de lux" a mărcilor pe care le gestionează.
Cei de la BMW împărtășesc viziunile compatrioților săi. Ultimii doi ani au arătat că managementul aprovizionării deschide noi oportunități în ceea ce privește prețurile, a declarat Nicholas Peter, CFO BMW. În plus, așteptarea unei mașini achiziționate face ca experiența de achiziționare să fie și mai specială, cu toate acestea, livrările nu ar trebui să dureze prea mult.
Renunțarea la reducerea tradițională de 15% pe piețele principale a dus deja la o îmbunătățire a situației financiare companiilor BMW și Daimler. Astfel, în al doilea trimestru al anului 2021, Mercedes-Benz și-a crescut venitul net la 12.2 la sută. În aceeași perioadă a anului 2018, înainte de scandalul cu motoarele diesel și pandemia de coronavirus, rentabilitatea era de 8.4%.
De asemenea și cei de la BMW au reușit să crească marja de la 8.6% la aproape 16%.