BMW X7 debutează oficia! Vezi fotografiile cu tatăl SUV-urilor bavareze

De Redactor AE   |  17 Octombrie, 2018

Distribuie :

Am trăit să o vedem și pe asta. BMW lansează cel mai mare SUV din istorie, modelul atât de așteptat și de anticipat, noul X7. Constructorul german a publicat o serie de poze, dar și câteva informații importante despre acesta.

Începând cu luna martie a anului 2019 BMW X7 va fi deja disponibil pe piață, cu producția derulând la fabrica din Spartanburg, Carolina de Sud, SUA. SUV-ul va oferi cam tot ce are mai bun BMW la moment în materie de tehnologii moderne, sisteme de siguranță și motorizări de top, iar toate astea vor fi disponibile pentru 7 pasageri!

Deja în versiunea de bază, noul BMW X7 este oferit cu un volan sport îmbrăcat în piele, instrumentarul digital de bord cu un display de 12.3 inch, aceeași dimensiune ca și ecranul de infotainment, head-up display, comenzi vocale și tactile controlate prin gesturi și asistentul digital BMW. La fel, în standard, BMW X7 dispune de un sistem de climatizare cu patru zone, iar opțional clienții pot alege și versiunea cu cinci zone. Aceasta dispune de un panou separat de comandă pentru al treilea rând de scaune. SUV-ul este disponibil cu un sistem audio cu 10 incinte, dar clienții au la dispoziție și un sistem semnat de Harman Kardon sau de Bowers & Wilkins.

Farurile cu LED (opțional Laserlight) sau jantele de 20 de inch (21 și 22 opționale), sunt la fel, dotări de bază pentru BMW X7.

Noul model are o lungime de 5.151 de mm, lățimea ajunge la 2.000 de mm, iar înălțimea anunțată de constructorul german este de 1.805 mm. Ampatamentul SUV-ului măsoară 3.105 mm, dimensiuni care ar trebui să garanteze spațiu suficient celor șapte ocupanți. În ce privește portbagajul, acestaare o capacitate de numai...326 de litri, valoare măsurată atunci când toate cele 7 locuri sunt utilizate. Prin rabatarea ultimului rând de scaune, volumul crește până la 750 de litri. Volumul maxim poate ajunge la 2.120 de litri când este rabatat și al doilea rând de scaune. Deci, nu e mic deloc.

La nivel de design, puteți observa că noul BMW X7 a împrumutat suficiente detalii de la conceptul văzut anterior la Salonul Auto de la Geneva. Grila enormă, accesorii cromate, farurile înguste și prize de aer generoase sunt doar câteva dintre acestea. BMW acum introduce și câteva versiuni de echipare Design Pure Excellence, M Sport și pentru cei mai pretențioși este BMW Individual.

Pe partea motorizărilor, vor fi disponibile atât propulsoare pe benzintă cât și diesel. În Europa însă, nemții vor oferi pentru moment doar unitatea de 3.0 litri cu 340 de cai putere și 450 Nm de cuplu motor, în varianta xDrive40i. Acest X7 va accelera de la zero la prima sută la oră în doar 6.1 secunde iar viteza maximă se oprește la 245 km/h.

Clienții din SUA vor putea opta și pentru X7 xDrive50i, echipat cu motorul V8 de 4.4 litri care produce 462 CP și 650 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în doar 5.4 secunde.

În gama diesel, vom avea versiunea X7 xDrive30d sau varianta X7 M50d. Primul, este un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri care oferă 265 CP la 4.000 rpm și 620 Nm între 2.000 și 2.500 rpm. BMW X7 M50d este echipat tot cu un motor diesel de 3.0 litri cu 6 cilindri, însă puterea totală oferită este de 400 CP la 4.400 rpm, iar cuplul motor ajunge la 760 Nm. Cuplat la o cutie automată cu 8 rapoarte, X7 M50d accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde. Viteza maximă se oprește la 250 km/h.

Pentru cei preocupați de performanțele în off-road, garda la sol măsoară 221 de mm, unghiul de atac are 25 de grade, iar cel de degajare măsoară 22.2 grade. Adâncimea maximă a vadului pe care BMW X7 îl poate traversa este de 500 de mm. Adică poți merge liniștit la bunica la țară. Pentru ceva mia mult BMW oferă și un pachet dedicat ieșirilor în teren accidentat, care integrează protecții suplimentare și dispune de patru moduri (xSnow, xSand, xGravel și xRocks).

Apropo, tot standard, BMW oferă pe X7 și suspensia pneumatică. În modul Sport, garda la sol se reduce cu 20 de mm atunci când viteza trece de 138 km/h. În plus, cu ajutorul butoanelor de pe tunelul median, șoferul poate ridica sau coborî garda la sol cu încă 40 de mm. Cei care își doresc mai multă dinamică, pot opta pentru sistemul de direcție integrală, dar și pentru barele stabilizatoare active. Pe versiunea M50d va fi instalat chiar și un diferențial Sport, autoblocant.

Ziceam că BMW X7 va integra o mulțime de tehnologii moderne și sisteme de siguranță. Printre ele, în versiunea standard, SUV-ul german dispune de Cruise Control cu funcție de frânare și de Collision and Pedestrian Warning cu funcția City Braking. Pe lista de opționale, BMW a pus sistemul Cruise Control cu funcție Stop&Go. La toate acestea se adaugă funcțiile și sistemele care avertizează/asistă șoferul atunci când părăsește banda de rulare sau când în unghiul mort se află un alt vehicul. Pentru a evita situațiile în care șoferul nu este atent și mizează doar pe funcțiile sistemului de Cruise Control adaptiv, BMW introduce din aprilie 2019 și o cameră video care monitorizează starea șoferului (dacă mai este sau nu atent la drum).

Adăugător, se includ și sisteme ca Crossing traffic warning, Priority warning, Wrong-way warning și Emergency Stop Assistant (indisponibil în Europa). Iar ca manevrele de parcare să fie și mai ușoare, clienții vor opta pentru sistemul Parking Assistant Plus cu Reversing Assistant.