BMW Zagato Coupe - surpriza bavareză pentru Concorso d'Eleganza Villa d'Este

De AutoExpert   |  27 Mai, 2012

Distribuie :

BMW Zagato Coupe - surpriza bavareză pentru Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Concorso d'Eleganza Villa d'Este este poate cel mai faimos concurs de frumusețe pentru mașini din Europa. Este găzduit în zona Lacului Como din Italia, una dintre cele mai luxoase și pitorești părți ale acestei țări. Iar sponsorul acestui concurs este BMW. Un motiv suficient de bun pentru constructorul bavarez să ne facă o supriză de proporții.

BMW a adus în anii trecuți la acest concurs concepte ca M1 Hommage sau 328 Hommage, dar BMW nu s-a mai inspirat din propria istorie pentru ediția din acest an. Bavarezii și-au unit eforturile cu renumitul carosier italian Zagato pentru a crea un uimitor coupe. Se întâmplă foarte rar ca BMW să caute un designer din afara propriului departament specializat. BMW Zagato Coupe este un exemplar unic, dar nu este un simplu show-car. Avem de a face un automobil perfect funcțional și finisat impecabil. Automobilul este înmatriculat și poate circula fără probleme, fiind deja testat pe pistele BMW. Chiar dacă producătorul nu a dat publicității detalii despre partea tehnică, este ușor de observat că modelul se bazează pe platfroma tehnică a modelului BMW Z4.

Ce se află sub superba caroserie manufacturată contează mai puțin. Designul este superb și ne amintește de colaborările dintre BMW și designeri celebri ca BMW-ul 3200 Michelotti Vignale din 1959 sau M1-ul desenat de Giugiaro din 1978.

BMW Zagato Coupe are o parte frontală plină de personalitate dominată de grila specifică modelelor BMW, dar cu o plasă formată din mici litere Z. Plafonul are două "umflături" specifice coupe-urilor Zagato. Este o reminescență a trecutului, când plafonul automobilelor de curse era embosat pentru a face loc căștii de concurs de pe capul pilotului. Partea din spate folosește o "coadă" Kamm, un element de design folosit în trecut atât de BMW cât și de Zagato. BMW-ul 328 Kamm Coupe din 1940 și apoi Alfa SZ și TZ au folosit acest element. În Italia a fost numit apoi "Coda Tronca" și a fost folosit de Zagato pe caroseriile din anii '60.