BMW Zagato Coupe - surpriza bavareză pentru Concorso d'Eleganza Villa d'Este

De AutoExpert   |  27 Mai, 2012

Distribuie :

BMW Zagato Coupe - surpriza bavareză pentru Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Concorso d'Eleganza Villa d'Este este poate cel mai faimos concurs de frumusețe pentru mașini din Europa. Este găzduit în zona Lacului Como din Italia, una dintre cele mai luxoase și pitorești părți ale acestei țări. Iar sponsorul acestui concurs este BMW. Un motiv suficient de bun pentru constructorul bavarez să ne facă o supriză de proporții.

BMW a adus în anii trecuți la acest concurs concepte ca M1 Hommage sau 328 Hommage, dar BMW nu s-a mai inspirat din propria istorie pentru ediția din acest an. Bavarezii și-au unit eforturile cu renumitul carosier italian Zagato pentru a crea un uimitor coupe. Se întâmplă foarte rar ca BMW să caute un designer din afara propriului departament specializat. BMW Zagato Coupe este un exemplar unic, dar nu este un simplu show-car. Avem de a face un automobil perfect funcțional și finisat impecabil. Automobilul este înmatriculat și poate circula fără probleme, fiind deja testat pe pistele BMW. Chiar dacă producătorul nu a dat publicității detalii despre partea tehnică, este ușor de observat că modelul se bazează pe platfroma tehnică a modelului BMW Z4.

Ce se află sub superba caroserie manufacturată contează mai puțin. Designul este superb și ne amintește de colaborările dintre BMW și designeri celebri ca BMW-ul 3200 Michelotti Vignale din 1959 sau M1-ul desenat de Giugiaro din 1978.

BMW Zagato Coupe are o parte frontală plină de personalitate dominată de grila specifică modelelor BMW, dar cu o plasă formată din mici litere Z. Plafonul are două "umflături" specifice coupe-urilor Zagato. Este o reminescență a trecutului, când plafonul automobilelor de curse era embosat pentru a face loc căștii de concurs de pe capul pilotului. Partea din spate folosește o "coadă" Kamm, un element de design folosit în trecut atât de BMW cât și de Zagato. BMW-ul 328 Kamm Coupe din 1940 și apoi Alfa SZ și TZ au folosit acest element. În Italia a fost numit apoi "Coda Tronca" și a fost folosit de Zagato pe caroseriile din anii '60.

Recomandate:

(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare - Photo
Teste
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare

Alfa Romeo pregătește livrarea unuia dintre cele mai așteptate modele ale sale, supercarul 33 Stradale, programată pentru luna decembrie 2024. Înainte de acest moment, constructorul italian a pu

Inna
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model - Photo
Noutăți
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model

Audi continuă succesul modelului Q5 cu lansarea versiunii Sportback, un SUV premium care îmbină eleganța designului cu tehnologia avansată. După ce Audi Q5 a dominat vânzările în 202

Inna
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi - Photo
Sociale
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi

Taxele pentru mijloacele de transport care traversează barajul Nodului Hidrotehnic Costești-Stânca de pe râul Prut, vor crește considerabil. Decizia urmează să fie aprobată în cadrul

Inna
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă - Photo
Sociale
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă

Potrivit Poliției Republicii Moldova, pe mai multe trasee din centrul țării persistă ceață densă. Din acest motiv, vizibilitatea scade considerabil. "Amintim, că în astfel de con

Inna