Britanicii au construit un offroader hybrid capabil de 7.000 de kilometri autonomie!
De Pavel | 16 Septembrie, 2021
Compania britanică Fering Technologies, fondată de fostul inginer McLaren și Ferrari, Ben Scott-Geddes, a dezvoltat offroader-ul hybrid Pioneer. Acesta se impune printr-un design neobișnuit, o greutate redusă și o autonomie incredibilă de până la 7.000 de kilometri!
Șeful Fering Technologies, Ben Scott-Geddes, a reușit să lucreze cu Gordon Murray la dezvoltarea legendarului McLaren F1, dar și la proiectarea lui F1 GTR Longtail, precum și să construiască un Caparo T1 incredibil de rapid. Însă noul său proiect este absolut detașat de lumea mașinilor rapide. Scott-Geddes vrea să lanseze un ”offroader ultra adaptiv cu design modular”, care poate fi configurat și actualizat pentru anumite sarcini.
Cu toate acestea, obiectivul principal este crearea unui vehicul de expediție fără compromisuri capabil să asigure o autonomie de până la 7.000 kilometri cu un singur ”plin”. Pentru a realiza această cifră impresionantă, îl va ajuta inclusiv și cadrul din aluminiu armat cu elemente compozite, panourile caroseriei, unele dintre care la interior sunt realizate din pânză rezistentă la uzură, utilizată pentru coaserea pantofilor de trekking.
Sistemul de propulsie hybrid este alcătuit din două motoare electrice care dezvoltă 600 Nm, alimentate de o baterie de 20 kWh, asamblată din celule litiu-titanat, care deși au o capacitate specifică mai mică decât celulele litiu-ion, sunt mai adaptate funcționării în condiții meteorologice extreme, fiind capabile să reziste la temperaturi de până la -50° Celsius. În regim pur electric, Pioneer este capabil să parcurgă puțin mai mult de 80 km, restul autonomiei impresionante asigură un motor mic cu ardere internă.
Rolul de a extinde autonomia, este atribuit unui benzinar cu trei cilindri de 0.8 litri volum împrumutat de la Smart, care folosește biodiesel, combustibil depozitat în mai multe rezervoare situate în lonjeroanele mașinii.
În condiții normale, motorul cu ardere internă rotește un generator care generează energie electrică pentru a alimenta motoarele electrice și a încărca bateria. Acesta din urmă acționează ca o sursă de alimentare de rezervă, de exemplu, atunci când mașina urcă o pantă abruptă sau depășește un drum dificil stâncos.
Autorii proiectului afirmă, de asemenea, că Pioneer este echipat cu diferențiale mecanice, iar garda maximă la sol este de 800 de milimetri. Offroader-ul este capabil să urce dealuri cu o pantă de 60 de grade și să treacă peste adâncituri de jumătate de metru, precum și să depășească denivelări de sol de până la 1.4 metri înălțime. Capacitatea de încărcare este egală cu greutatea proprie-1500 kilograme, iar din caracteristicile dinamice, este cunoscută doar viteza maximă egală cu 125 km/h.
Prototipul lui Pioneer este deja testat, iar primii clienți privați și comerciali au reușit chiar să aprecieze mașina. Fering Technologies promite să înceapă asamblarea în masă a offroaderilor în prima jumătate a anului 2022.
Prețul începe de la 150 de mii de lire sterline. Curios este că designul modular al mașinii ușurează schimbarea elementelor unității de propulsie în funcție de locație. Spre exemplu, în America de Sud se pot utiliza motoare cu bioetanol, iar în Asia - celule de combustibil cu hidrogen.