Britanicii au dezvăluit primele informații despre cea de-a treia generație Range Rover Sport
De Inna | 11 Mai, 2022
Britanicii au publicat primele imagini și informații cu cea de-a treia generație a modelului Range Rover Sport. Producătorul oferă atât motorizări pe benzină, diesel cât și cele plug-in hybrid. De asemenea, oficialii menționează că 2024 va debuta și o versiune cu zero emisii.
Noua generație vine cu o serie de modificări la capitolul design. Cu faruri înguste în partea din față, mânere care se retrag în portiere și stopuri integrate într-un ornament care se întinde pe toată lungimea părții din spate. Aceste elemente cu siguranță că au fost preluate de la modele ca Range Rover și Evoque.
La baza noului Range Rover Sport se află aceeași platformă MLA-Flex. Doar că ampatamentul a crescut cu 54 milimetri și acum constituie 2.977 milimetri. Totodată, automobilul a devenit și mai spațios pentru pasageri. Pentru confort maxim, au fost instalate scaune ajustabile pe 22 direcții, care mai sunt dotate și cu funcții de masaj.
Tot pe interior regăsim un sistem de purificare a aerului, instrumentar de bord digital cu ecran de 13.7 inch, display central de 13.1 inch, sistem multimedia Pivi Pro cu Amazon Alexa și, opțional, un sistem audio Meridian cu 29 incinte și 1.430 W.
Ce ține de motorizări, producătorul oferă alegere largă la acest capitol. În această ordine de idei, clienții pot alege dintre propulsoare pe benzină și diesel, cu 6 cilindri în linie și sistem micro-hibrid, dar și sisteme plug-in hybrid. Versiunile benzinare vor fi dotate cu unități de 3.0 litri volum, care dezvoltă 400 CP și 550 Nm de cuplu motor. Un alt propulsor este un V8, care provine de la BMW, twin-turbo de 4.4 litri volum, capabil să dezvoltă până la 530 CP și 750 Nm. În cazul unităților diesel, Range Rover oferă propulsoare de 3.0 litri volum, disponibil în versiuni de 300 CP și 650 Nm (D300) sau 350 CP și 700 Nm (D350).
Dacă să vorbim despre sistemele de propulsie plug-in hybrid, acestea folosesc un motor pe benzină, de 3.0 litri volum, alături de o baterie de 38.2 kWh. În cazul versiunii P440e, ansamblul dezvoltă 440 CP și 620 Nm, iar în cazul lui P510e vorbim despre 510 CP și 700 Nm cuplu. Pentru prima, Land Rover declară o autonomie electrică de 114 kilometri (WLTP), iar pentru a doua 113 kilometri.
Un beneficiu la noua generație este că indiferent de sistemul de propulsie cu care este echipat automobilul, acesta vine cu tracțiune integrală și o transmisie automată de tip ZF, în opt rapoarte. Pentru un surplus de siguranță, producătorul a revizuit și suspensia.
Noua generație a modelului poate fi deja comandată în Marea Britanie, unde prețul pornește de la aproximativ 92.600 de euro.