Cândva, maşinile LADA erau apreciate şi la export! Câteva dintre cele mai neobişnuite le vezi aici

De Redactor AE   |  3 August, 2016

Distribuie :

Automobilele produse în Uniunea Sovietică se bucurau de un succes enorm în rândul cetăţenilor din fostele ţări CSI. Construcţia simplă şi preţul relativ accesibil le-au croit drum în scurt timp şi peste hotarele Uniunii, în Europa şi chiar SUA! Pornind de la VAZ-2101 şi până la Niva sau Lada Samara, toate aceste modele au ajuns cunoscute la nivel internaţional, bineînţeles unele fiind "adaptate" unor condiţii de viaţă mai bune. Care au fost aceste modele şi cu ce se deosebeau faţă de verişorii săi, aflaţi în cele ce urmează.

Lada 1300 ES a fost primul model de VAZ comercializat în Marea Britanie şi care a primit o mulţime de îmbunătăţiri faţă de omologul său din URSS, VAZ-2101. Englezii aveau acces la un automobil relativ ieftin însă mult mai bine echipat. Caroseria acestuia beneficia de protecţie anti-corozivă, materiale de tapiţerie de calitate înaltă, precum şi câteva upgrade-uri de ordin mecanic, cum sunt electromotorul sau transmisia.

lada 1300s lada 1300s 2

 

Sub numele de Lada Signet, erau livrate în Canada modele ca VAZ 2104, 2015 sau 2107, unde ajungeau semifabricate, astfel că puteau fi modificate ulterior mai uşor şi adaptate sub cerinţele impuse de autorităţi. Câteva exemplare, au avut norocul să ajungă şi în Statele Unite ale Americii, iar astăzi încă mai există forumuri şi comunităţi dedicate acestor modele. Au existat versiuni echipate cu transmisie automată chiar, cu trei rapoarte, împrumutate de pe Chevrolet Chevette!

lada signet lada signet 2

Germania a cunoscut la rândul ei producţia uzinei de la Toliati. Nemţii comercializau aşa numita Lada Nova Spezial, care se deosebea esenţial de un model produs în URSS, datorită unui bodykit din plastic, jantelor din aliaj, eleronului pe capota portbagajulu, dar şi a abţibildurilor laterale. Din păcate sub capotă nu au avut loc să se întâmple careva minuni astfel că unitatea de 1.5 litri pe benzină dezvolta în continuare 71 de cai putere.

lada nova spezial lada nova spezial 2

Finlandezii însă, au fost cei mai inventivi, având în vânzare modelul Konela Lada 2107 Turbo! Importatorul de aici, a decis să anexeze motorului rusesc o turbosuflantă, astfel că în rezultat maşina producea deja 110 cai putere! Exteriorul maşinii a suferit la rândul lui schimbări pentru a corespunde cu noul caracter al maşinii. Circulă mituri că sedanul rusesc-finlandez putea trece cu uşurinţă de pragul vitezei maxime indicate la bord (180km/h).

Konela Lada 2107 Turbo Konela Lada 2107 Turbo 2

Lada Natasha a fost un proiect dezvoltat în comun cu belgienii, iar maşina din imagini a debutat în anii 1990 la Salonul Auto de la Bruxelles. Nu ştim cât de apreciată a fost Natasha în Belgia însă ruşilor nu prea li s-a dat pe plac.

Lada Natasha

Lada Samara 1.3L Springer a fost încă un model de VAZ livrat în Marea Britanie după Lada 1300 ES. Berlina era echipată cu un motor de numai 1.3 litri volum cilindric, care dezvolta în jur de 60 de cai putere. Chiar dacă nu era un sportcar, Springer-ul a primit la rândul lui câteva elemente de ornament pe exterior şi un set de jante noi ceva mai atractive. Cu toate astea însă, maşina s-a menţinut în producţie doar un an de zile.

lada samara 1.3L springer

Lada 4x4 Niva Plein Soleil by Poch. În Franţa, compania Poch era responsabilă de importul automobilelor Lada Niva pe care Jean-Jacque le-a modificat din plin. Versiunea Plein Soleil a avut un succes răsunător astfel că la scurt timp, nemţii s-au gândit să comercializeze la rândul lor crossoverul rusesc.

Lada 4x4 Niva Plein Soleil by Posch Lada 4x4 Niva Plein Soleil by Poch 2

Lada Niva California se asemăna ca şi concept cu cea "plină de soare" a francezilor, doar că locul trapei era ocupat de o secţiune acoperită cu vynil. Vehiculul a fost înalt apreciat de către public astfel că maşina s-a menţinut în producţie din anii 80 până în 2009!

Lada Niva California