Carroll Shelby, 1923 - 2012

De AutoExpert   |  16 Mai, 2012

Distribuie :

Carroll Shelby, 1923 - 2012

Nascut la data de 11 ianuarie 1923, intr-un orasel pe nume Leesburg, Carroll Shelby a fost un om al surprizelor. Ocupat in cea mai mare parte a timpului sau cu pilotarea de avioane (a participat in Al Doilea Razboi Mondial), cu oferirea unor lectii de zbor si, nu in ultimul rand, cu cresterea pasarilor la ferma sa din Texas, americanul si-a facut debutul in lumea curselor cu motor abia atunci cand toate-aceste 'afaceri' au dat gres - si mai ales cand toate pasarile de la ferma i-au murit.

Pasiunea lui Carroll Shelby pentru masini era tipica acelei ere. Activitatea americanului in motorsport a pornit de jos, prima cursa din viata sa avand stransa legatura cu fenomenul intitulat drag-racing. Tot in acel an, in 1952 mai exact, Shelby a participat la volanul unui MG TC in prima sa cursa stradala, eveniment pe care de altfel a si reusit sa-l castige. Iar asta dupa ce avea sa se impuna in fata unor automobile mult mai impresionante.

Succesele ce au urmat i-au construit lui Shelby o reputatie extrem de puternica, punctul culminant al carierei sale de pilot inregistrandu-se in 1959, atunci cand celebrul american si-a adjudecat in palmares Cursa de 24 de Ore de la Le Mans. De asemenea, Carroll a fost recompensat si cu distinctia "Driver of the Year" - nu doar o singura data, ci de doua ori (in anii 1956 si 1957), pe lista sa cu 'activitati auto' numarandu-se si cateva participari in Formula 1.

In decembrie 1960 insa, Carroll Shelby era nevoit sa-si ia ramas-bun de la lumea sporturilor cu motor - in principal din cauza unei probleme la inima. Dar tot raul avea sa se indrepte spre bine, iar noua sa activitate urma sa-l transforme intr-o legenda vie.

In 1961, planetele s-au aliniat pentru eroul american nascut in Texas. In acel an, Shelby a facut o intelegere cu cei de la AC Cars, iar colaborarea dintre cele doua 'companii' dadea nastere unui model pe nume Cobra - un hibrid extrem de performant, cu sasiu britanic si motorizare americana.

Surprinzator sau nu, automobilul nou-nascut nu a reusit sa termina prima sa cursa, din octombrie 1962. Impresionantul Shelby Cobra avea sa-si ia insa revansa cateva luni mai tarziu, in ianuarie 1963, atunci cand Dave MacDonald si Ken Miles obtineau un 1-2 la Riverside, luand fata modelelor Corvette Sting Ray. In septembrie 1963, Shelby American dadea startul proiectului Daytona Cobra, compania obtinand un an mai tarziu primul loc in Clasa GT in cadrul Cursei de 24 de Ore de la Le Mans. Si tot in 1964 a inceput prima colaborare dintre Shelby si Ford, in urma acestei intelegeri luand fiinta noul Shelby GT350.

Iar de-aici totul a decurs de la sine. Cei de la Ford i-au oferit lui Carroll Shelby si sansa de a se implica direct in dezvoltarea modelului GT40, rezultatul fiind un 1-2-3 in Cursa de la Le Mans din 1966 si umilirea italienilor de la Ferrari. Dar era legendarelor muscle-car-uri se apropia de sfarsit, acelasi lucru urmand a se intampla si cu parteneriatul dintre Ford si Shelby - ultimul GT350 a fost construit in 1969, iar tratatul cu privire la programul de motorsport s-a incheiat la scurt timp dupa.

Carroll Shelby nu s-a dat insa batut, ci a continuat sa faca exact ceea ce-i placea. In anul 1982, acesta a fost contactat de Lee Iacocca (unul dintre primii oameni de la Ford care au crezut cu adevarat in Carroll), care pe-atunci se afla la conducerea Chrysler. In urma colaborarii dintre cei doi au rezultat numeroase automobile sinonime cu performanta, cele mai cunoscute fiind modelele Charger si Omni GLH (Go Like Hell). Important de precizat, Carroll Shelby a contribuit din plin si la dezvoltarea supercarului Dodge Viper, pe care l-a si condus in cadrul cursei Indianapolis 500 din 1991 - la mai putin de un an dupa ce suferise un transplant de inima.

In 1997, relatia dintre Shelby si Chrysler a ajuns la sfarsit, Carroll pornind o colaborare cu Oldsmobile, materializata in modelul Shelby Series 1. In 2003, Carroll Shelby a revenit la prima sa 'dragoste' - Ford, cele doua mari nume din industria auto lucrand impreuna la dezvoltarea unui nou legendar GT. De asemenea, viitorul avea sa ne aduca si o noua linie de automobile Shelby-Ford.

De-atunci si pana in prezent, Carroll Shelby ne-a incantat privirile cu numeroase modele de inalta performanta, dar si cu multiple aparitii publice. Si asta in ciuda problemelor sale de sanatate. Dar stii cum se spune, nu exista nimic in lume care sa opreasca ascensiunea unei legende. Nici macar sanatatea.

Recomandate:

O șoferiță a încurcat accelerația cu frâna și a accidentat un copil de 3 ani, care acum se află în comă - Photo
Accidente
O șoferiță a încurcat accelerația cu frâna și a accidentat un copil de 3 ani, care acum se află în comă

Un accident grav s-a produs la Comrat, unde un copil de doar trei ani a ajuns în stare de comă după ce a fost lovit de un automobil. Potrivit informațiilor preliminare, o femeie de 39 de ani ar

Inna
Honda ar putea readuce la viață legendarul S2000, cel puțin asta își dorește unul din oficiali - Photo
Noutăți
Honda ar putea readuce la viață legendarul S2000, cel puțin asta își dorește unul din oficiali

Modelul Honda S2000 ar putea reveni pe piață, potrivit unor declarații recente făcute de un oficial al companiei japoneze. Deși relansarea depinde de mai multe condiții, inclusiv costuri, cerere și te

Inna
Toyota readuce numele Scion la viață și prezintă un concept de mașină de teren hibridă - Photo
Noutăți
Toyota readuce numele Scion la viață și prezintă un concept de mașină de teren hibridă

Toyota a surprins publicul la Salonul Auto SEMA din Statele Unite cu un nou concept numit Scion 01. Prin acest model, constructorul japonez readuce în atenție numele Scion, o marcă ce a fost v&a

Inna
În apropierea localității Ciorescu, drumarii vor amenaja un nou sens giratoriu pentru a fluidiza traficul rutier - Photo
Sociale
În apropierea localității Ciorescu, drumarii vor amenaja un nou sens giratoriu pentru a fluidiza traficul rutier

Pentru a face circulația mai sigură și mai fluentă, Administrația Națională a Drumurilor (AND) planifică amenajarea unui nou sens giratoriu la intersecția dintre drumul național M1 (Frontiera cu Rom&a

Inna
Drumul dintre Tohatin și Colonița a fost reparat capital. Valoarea investiției - 8 milioane de lei - Photo
Sociale
Drumul dintre Tohatin și Colonița a fost reparat capital. Valoarea investiției - 8 milioane de lei

Drumul de acces dintre comuna Tohatin și satul Colonița a fost reparat. Potrivit municipalității, s-a întâmplat pentru prima dată în ultimii 30 de ani. La momentul actual, e

Inna
Alfa Romeo și Maserati lansează Bottegafuoriserie - un nou centru al măiestriei italiene în design auto - Photo
Noutăți
Alfa Romeo și Maserati lansează Bottegafuoriserie - un nou centru al măiestriei italiene în design auto

Alfa Romeo și Maserati își unesc forțele pentru a crea Bottegafuoriserie, un centru dedicat exclusivității, inovației și pasiunii pentru mașinile italiene. Proiectul are ca scop păstrarea spirit

Inna