Cât de înapoiată este ”școala auto” din Moldova?! Iată la ce întrebări răspund nemții, în chestionare

De Redactor AE   |  3 Iunie, 2021

Distribuie :

Culmea nebuniei, să faci același lucru, dar să aștepți rezultate diferite. Cam așa stă treaba și cu școlile auto de pe la noi. Toate îmbunătățirile aduse țin exclusiv de mașini și tipul transmisiilor, în rest, am rămas la fel de înapoiați. 

Până a ajunge să vă povestesc detalii, vreau să aflați că ideea de subiect pentru acest articol ne-a fost sugerată de un prieten, aflat acum în Germania și care își împărtășea propriile experiențe în ce privește acomodarea, traiul, jobul și desigur, școala auto. Asta deoarece în Germania să conduci cu permisul moldovenesc, preschimbat în românesc este o adevărata loterie, fie te trece cu ochiul nenea polițist, fie ți-l taie bucăți de față cu tine. 

Opțiuni nu ai prea multe acolo. Te riști și stai cu frica-n sân până ești tras pe dreapta, or, înveți limba câtuși de puțin și mergi la examenul auto. Întrebările din chestionar sunt destul de simple și logice la prima vedere, însă unele întrebări îți pot da bătăi de cap. Asta pentru că nemții nu învață doar cum să recunoască pedalele și funcțiile lor, nu se bazează doar pe identificarea indicatoarelor rutiere și desigur învață cum să se comporte corect în trafic. 

Nu vreau să ofensez pe nimeni, însă șoferii proaspăt școliți astăzi în RM, au învățat doar cum să manevreze un automobil și ce să întreprindă la vederea unui nou indicator rutier. Atât. Despre asta nu vorbesc eu, vorbesc numărul accidentelor în oraș, banale, absurde și absolut copilărești. 

Iată câteva întrebări expuse din acel chestionar, sunt scrise aleatoriu, din memorie, dar care deja denotă o cu totul altă școală decât ce avem noi acasă: 

- Cu câte % se va mări consumul de carburant dacă în regim de condus pe autostradă, mărești videza de la 130 km/h la 160 km/h?
- În care condiții se va defecta mai rapid catalizatorul? La tractarea unui alt automobil, în ambuteiaje, sau la viteze mici? 
- Ce semnificație au datele 1217 de pe o anvelopă? 
- Ce tip de ulei motor, sintetic, semi-sintetic, mineral, va spori consumul de ulei? 
- Dacă v-ați certat cu cineva, sau sunteți indispus și nervos, cum vă comportați în trafic? 
- Care este semnificația și utilitatea regimului ECO?
- Ce faceți pentru a vă proteja mașina de furt? Închideți lacătele cu cheia? Închideți geamurile și lacătul? Sau blocați diferențialul?

Astfel de întrebări sunt o mulțime, legate de comportament, legate de stilul de condus, de ecologie sau întrebări tehnice, despre influența drogurilor sau a medicamentelor, care și în ce măsură, despre cum un pasager te poate influența negativ prin povestirile sale, și multe altele care demonstrează că un conducător auto nu trebuie doar să cunoască regulile de circulație, ci mult mai mult. Este o cultură întreagă a șofatului!

Apropo, puteți cumpăra aplicația și o downloadați direct pe telefonul mobil pentru a exersa. Link pentru iOS, App Store.

x
x
x
x


Un alt apropo, dacă totuși ai primit permisul de conducere și ești ”prins” cu încălcări repetate, de ex trecerea la semnalul roșu al semaforului, atunci ți se retrage permisul și mergi la un test special, costul căruia este de circa 2.000 de euro, unde ajungi sub analiza unui psihiatru! 

O altă regulă, care e de bun simț, dar pe care totuși nemții au trecut-o în manuale, este și regula primului venit. Dacă un șofer a identificat un loc de parcare înaintea ta și se pregătește să ocupe acel loc, însă nu a făcut-o încă, ești obligat să îi cedezi, fără șmecherii cu cine-i mai iute. 

Gata, vă las că sunt prea multe de povestit și îmi dau seama că nu se schimbă prea curând educația în trafic. 

Recomandate:

(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing - Photo
Noutăți
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing

BMW lansează oficial noul M2 Racing, o versiune dedicată circuitului, care își va face debutul în sezonul competițional din 2026. Inspirat din modelul de serie M2, noul BMW M2

Inna
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai - Photo
Noutăți
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai

 Toyota anunță o investiție de 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de vehicule electrice în Shanghai, un pas strategic menit să consolideze poziția companiei pe cea mai

Inna
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring - Photo
Noutăți
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring

 BMW se pregătește să extindă familia sa de modele electrice cu noul i3 Neue Klasse, programat pentru lansare oficială în 2026. Pe lângă versiunea standard de tip berlină, modelul

Inna
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna