Ce semnificație au banda și punctele negre de pe parbriz?

De Redactor AE   |  25 Februarie, 2020

Distribuie :

Se pot observa tot mai multe pe automobilele moderne și mai puțin pe cele vechi. Cu toate că nu este o tehnologie absolut nouă, totuși puțini știu care este rolul acestor mici puncte negre.

Este bine să îți pui întrebări, astfel afli și răspunsuri, chiar dacă pot părea banale. Iar dacă erai curios să afli la ce servesc acele mici buline negre, pe laturile exterioare ale parbrizului sau geamului, răspunsul este chiar mai jos.

Acompaniată și de o bandă absolut netransparentă, neagră, acele mici puncte negre sunt o aplicație specială, iar substanța principală din care sunt făcute este ceramica. Rolurile acestui element este mai mult decât decorativ, iată de ce nu vei putea să o înlături vreodată.

Cea mai mare utilitate este bariera împotriva razelor fierbinți care ar putea topi contactul dintre caroserie, parbriz și soluția care le sigilează toate la un loc.

La nivel estetic, fâșia neagră nivelează parbrizul cu montanții mașinii, unde vine atașat, astfel că nu lasă expusă la vedere soluția de sigilare, acel lipici special care este aplicat la montare.

Punctele negre însă, asigură tranziția de la fâșia neagră, la partea transparentă a geamului astfel încât să nu incomodeze ochiul, prin trecerea bruscă de la opac la transparent.

Doar că asta nu e tot. Parbrizul este curbat în procesul de producție și așa cum temperaturile în cuptor sunt foarte înalte, acele straturi de ceramică ajută la disiparea căldurii, astfel că este păstrată porțiunea translucidă a parbrizului, fără a fi create careva distorsiuni în câmpul vizula, numite și aberații de sfericitate.

Dacă urcați într-un VAZ mai vechi, sau oricare alt automobil de o vârstă resectabilă, unde aceste aplicații de ceramică lipsesc, veți observa că în acele zone de contact cu caroseria, se vede mult mai prost și seamănă cu o vedere prin borcan.

Iată deci, soluția producătorilor pentru o vizibilitate mai bună, protecție sporită și desigur ascunderea imperfecțiunilor din momentul asamblării, sau ale unor elemente de construcție (vorbim de geamurile laterale în acest caz).