Cel mai puternic AUDI Q5

De AutoExpert   |  16 Iunie, 2012

Distribuie :

Cel mai puternic AUDI Q5

Audi au făcut-o din nou. Au câștigat detașat cursa de 24 de ore de la Le Mans. De fapt, au făcut-o într-un stil care ar trebui să încurajeze restul echipelor să se retragă din campionat și să caute alte sporturi cu motor mai simple.

În schimb, câștigătorii nu numai că și-au prevăzut victoria zdrobitoare, dar au pregătit și un nou model cu care să celebreze acest rezultat. SQ5 TDI se vrea a fi mai mult decât un Q5 dopat cu multă putere, pentru că după cum îi spune și numele, acesta este primul „S” adevărat din gama „Q” și cel dintâi „S” din istoria Audi care poartă un diesel sub capotă.

Și ce motor este acest diesel! Cu o cilindree de 2.967 cmc, acest motor în configurație V6 reușește, mulțumită unei perechi de turbosuflante dispuse în serie, să producă o putere maximă de 313 CP și un cuplu de 650 Nm – disponibil între 1.450 și 2.800 rot/min. Acest rezultat este datorat unei optimizări masive a întregului motor, sistemul de răcire, supapele, pistoanele și sistemul de ungere fiind special proiectate pentru acest concept de înaltă performanță.

Audi SQ5 accelerează până la 100 km/h în 5,1 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h – evident limitată electronic. Consumul declarat ar trebui să se cifreze în jurul valorii de 7,2 l/100 km, și nu pare deloc o valoare greu de atins, pentru că sportivul SUV împachetează toate tehnologiile posibile în acest sens: sistem start&stop, management termal inovator sau sistem de ungere controlat electronic.

De transmisia puterii la cele patru roți se ocupă o cutie de viteze automată cu opt rapoarte tiptronic (DSG-ul nu poate transmite 650 Nm), iar sistemul quattro beneficiază de tehnologia torque-vectoring pe puntea spate.

Evident, toate celelalte sisteme de conducere ale mașinii au fost îmbunătățite deoportivă. De exemplu, direcția este acum demultiplicată mai scurt și mai directă, pentru un plus de precizie, iar suspensia sport nu doar că ține în frâu masa mașinii pe viraje, dar se asigură și de coborârea gărzii la sol – și implicit a centrului de greutate – cu 30 mm. Jantele disponibile standard au diametrul de 20 inch și încalță anvelope de 255/45, opțional fiind disponibile diverse modele cu diametrul de 21 inch. Printre spițele roților se fac remarcate discurile de frână imense , ținute în frâu de etriere de culoare neagră, imprimate cu sigla S pe puntea față.

La exterior, printre detaliile care-l fac pe SQ5 să iesă în evidență putem enumera grila imensă de culoare gri-platinum, spoilerele redesenate și eleronul de pe lunetă sau barele de ancoraj de pe plafon cu finisaj aluminiu-mat. Rama cromată a geamurilor laterale este susținută și de carcasele oglinzilor, de asemenea cromate în stilul modelelor S.

Noul SQ5 TDI va ajunge în showroom-uri la începutul lui 2013, cu un preț de pornire de 58.500 €. Evident, lista de opționale va fi kilometrică și va cuprinde cunoscutele sisteme Audi Connect și toate programele posibile de asistare a conducerii.

O scurtă analiză a segmentului îl transformă pe SQ5 TDI în lider absolut în ceea ce privește performanțele dinamice. În schimb, nu cu mult timp în urmă, BMW a lansat X5 M50d, care deși este cu o clasă mai sus, îi poate împrumuta lui X3 explozivul motor diesel de 3,0 litri și 380 CP. Preconizăm că nu va mai trece mult și o vom vedea și pe-asta.

Recomandate:

Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă - Photo
Sociale
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă

Potrivit Poliției Republicii Moldova, pe mai multe trasee din centrul țării persistă ceață densă. Din acest motiv, vizibilitatea scade considerabil. "Amintim, că în astfel de con

Inna
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare - Photo
Teste
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare

Alfa Romeo pregătește livrarea unuia dintre cele mai așteptate modele ale sale, supercarul 33 Stradale, programată pentru luna decembrie 2024. Înainte de acest moment, constructorul italian a pu

Inna
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi - Photo
Sociale
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi

Taxele pentru mijloacele de transport care traversează barajul Nodului Hidrotehnic Costești-Stânca de pe râul Prut, vor crește considerabil. Decizia urmează să fie aprobată în cadrul

Inna
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model - Photo
Noutăți
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model

Audi continuă succesul modelului Q5 cu lansarea versiunii Sportback, un SUV premium care îmbină eleganța designului cu tehnologia avansată. După ce Audi Q5 a dominat vânzările în 202

Inna
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron - Photo
Noutăți
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron va fi retras din producție la începutul anului 2025, odată cu închiderea uzinei din Belgia. Modelul, unul dintre SUV-urile electrice emblematice ale mărcii germane, a avut v

Inna
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare - Photo
Noutăți
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare

Porsche reconsideră strategia de electrificare și ia în calcul dezvoltarea de noi motoare termice pentru modelele viitoare, chiar și pentru cele proiectate inițial ca fiind exclusiv electrice. S

Inna
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică - Photo
Noutăți
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică

Șeful diviziei de performanță BMW M, Frank van Meel, confirmă faptul că noua iterație a modelului M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică. Astfel, reiterăm că următoarea generație M3

Inna