Cel mai puternic AUDI Q5

De AutoExpert   |  16 Iunie, 2012

Distribuie :

Cel mai puternic AUDI Q5

Audi au făcut-o din nou. Au câștigat detașat cursa de 24 de ore de la Le Mans. De fapt, au făcut-o într-un stil care ar trebui să încurajeze restul echipelor să se retragă din campionat și să caute alte sporturi cu motor mai simple.

În schimb, câștigătorii nu numai că și-au prevăzut victoria zdrobitoare, dar au pregătit și un nou model cu care să celebreze acest rezultat. SQ5 TDI se vrea a fi mai mult decât un Q5 dopat cu multă putere, pentru că după cum îi spune și numele, acesta este primul „S” adevărat din gama „Q” și cel dintâi „S” din istoria Audi care poartă un diesel sub capotă.

Și ce motor este acest diesel! Cu o cilindree de 2.967 cmc, acest motor în configurație V6 reușește, mulțumită unei perechi de turbosuflante dispuse în serie, să producă o putere maximă de 313 CP și un cuplu de 650 Nm – disponibil între 1.450 și 2.800 rot/min. Acest rezultat este datorat unei optimizări masive a întregului motor, sistemul de răcire, supapele, pistoanele și sistemul de ungere fiind special proiectate pentru acest concept de înaltă performanță.

Audi SQ5 accelerează până la 100 km/h în 5,1 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h – evident limitată electronic. Consumul declarat ar trebui să se cifreze în jurul valorii de 7,2 l/100 km, și nu pare deloc o valoare greu de atins, pentru că sportivul SUV împachetează toate tehnologiile posibile în acest sens: sistem start&stop, management termal inovator sau sistem de ungere controlat electronic.

De transmisia puterii la cele patru roți se ocupă o cutie de viteze automată cu opt rapoarte tiptronic (DSG-ul nu poate transmite 650 Nm), iar sistemul quattro beneficiază de tehnologia torque-vectoring pe puntea spate.

Evident, toate celelalte sisteme de conducere ale mașinii au fost îmbunătățite deoportivă. De exemplu, direcția este acum demultiplicată mai scurt și mai directă, pentru un plus de precizie, iar suspensia sport nu doar că ține în frâu masa mașinii pe viraje, dar se asigură și de coborârea gărzii la sol – și implicit a centrului de greutate – cu 30 mm. Jantele disponibile standard au diametrul de 20 inch și încalță anvelope de 255/45, opțional fiind disponibile diverse modele cu diametrul de 21 inch. Printre spițele roților se fac remarcate discurile de frână imense , ținute în frâu de etriere de culoare neagră, imprimate cu sigla S pe puntea față.

La exterior, printre detaliile care-l fac pe SQ5 să iesă în evidență putem enumera grila imensă de culoare gri-platinum, spoilerele redesenate și eleronul de pe lunetă sau barele de ancoraj de pe plafon cu finisaj aluminiu-mat. Rama cromată a geamurilor laterale este susținută și de carcasele oglinzilor, de asemenea cromate în stilul modelelor S.

Noul SQ5 TDI va ajunge în showroom-uri la începutul lui 2013, cu un preț de pornire de 58.500 €. Evident, lista de opționale va fi kilometrică și va cuprinde cunoscutele sisteme Audi Connect și toate programele posibile de asistare a conducerii.

O scurtă analiză a segmentului îl transformă pe SQ5 TDI în lider absolut în ceea ce privește performanțele dinamice. În schimb, nu cu mult timp în urmă, BMW a lansat X5 M50d, care deși este cu o clasă mai sus, îi poate împrumuta lui X3 explozivul motor diesel de 3,0 litri și 380 CP. Preconizăm că nu va mai trece mult și o vom vedea și pe-asta.

Recomandate:

Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic - Photo
Sociale
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic

Peste 43.000 de încălcări ale regulilor de circulație rutieră au fost înregistrate în ultimele trei luni. Potrivit Poliției Naționale, încălcările au fost înregistrate&nb

Inna
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027 - Photo
Sociale
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027

În urma unei decizii adoptate recent de Parlamentul European, constructorii auto vor avea timp până la sfârșitul anului 2027 pentru a se conforma obiectivelor intermediare de reducer

Inna
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe - Photo
Noutăți
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe

Skoda lansează oficial versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe. Modelul aduce îmbunătățiri semnificative în materie de performanță, design și

Inna
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale - Photo
Noutăți
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale

Toyota dezvăluie primele imagini cu noul RAV4. Astfel, niponii anunță debutul celei de-a șasea generații a celui mai bine vândut SUV din gama sa.Lansarea oficială este programată pentru 21 m

Inna
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen - Photo
Noutăți
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen

 Conform unor surse din presa italiană, concernul german analizează opțiunea de a vinde Italdesign, casa de design renumită pentru colaborările sale legendare cu mari producători auto. Fondat

Inna
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia - Photo
Noutăți
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia

Nissan renunță la construirea unei noi fabrici de baterii pentru mașini electrice în Japonia, într-o decizie care semnalează o nouă etapă în procesul de restructurare globală al cons

Inna