CEO-ul Porsche a anunțat modelul din gamă care în ultimul rând va renunța la motorul cu ardere internă

De Pavel   |  22 Martie, 2021

Distribuie :

Șeful Porsche, Oliver Blum, a numit modelul care în ultimul rând va renunța la motorul cu ardere internă. Potrivit acestuia, electrificarea nu se va înfrânge asupra celebrului Porsche 911, care potrivit șefului constructorului german, este greu de imaginat fără un motor potent pe benzină.

Într-un interviu acordat pentru CNBC, Oliver Blum a numit Porsche 911 "un simbol al mărcii" și a presupus că modelul nu va primi niciodată un sistem de propulsie 100% electric. Managerul de top al Porsche a precizat că, dacă bateriile vor fi instalate în partea din spate a caroseriei, aceasta va fi lipsită de manevrabilitatea cu care se mândrește, iar schema tradițională unde bateria se află între axe, îl va lipsi de individualitate.

Spre anul 2030, doar 20% dintre modelele produse de Porsche nu vor avea un motor electric, în cea mai mare parte modelele non-hibride vor fi variații ale lui 911. Totuși, acest lucru nu înseamnă că versiunea electrificată Porsche 911 nu va apărea deloc. Compania lucrează de mult timp la un sistem de propulsie hybrid de performanță, iar un 911 Hybrid ar putea folosi soluții inginerești  folosite pentru bolidul 919 Hybrid, pregătit pentru cursele Le Mans.

Pentru a maximaliza ciclul de viață al modelelor pe benzină, Porsche investește zeci de milioane de dolari în combustibilul sintetic. Metanolul și benzina carbon-neutral vor fi utilizate pentru vehiculele de curse și la evenimentele Porsche Experience.