Conceptul iNext devine model de serie! BMW iX promite peste 500 CP și autonomie de circa 600 km

De Pavel   |  11 Noiembrie, 2020

Distribuie :

BMW prezintă SUV-ul pur electric iX, care de fapt este modelul de serie derivat din conceptul iNext. Noul EV bavarez promite peste 500 CP și o autonomie mixtă de circa 600 de kilometri.

Primele imagini și inormații cu iNext, au fost publicate de BMW în septembrie 2018. Atunci, constructorul spunea că prototipul va sta la baza unui model de serie 100% electric. iNext venea să redefinească limbajul de design și să prezinte tehnologiile de ultimă oră din industrie.

Acum, la doi ani distanță de la prezentarea conceptului, BMW dezvăluie noul iX. SUV-ul electric se află acum în faza de testare, iar producția acestuia va începe în a doua jumătate a anului 2021, la uzina din Dingolfing.

Noul BMW iX este construit pe o platformă care îmbină structura Carbon Cage cu aluminiul și cu panourile de caroserie din material termoplastic, astfel încât SUV-ul să cântărească cât mai puțin. Totodată, acesta va fi echipat cu a cincea generație a sistemului eDrive. 

Sistemul electric de propulsie cu care va fi livrat noul BMW iX, poate asigura un total de peste 500 CP. Motoarele vor fi alimentate de la un pachet de baterii cu capacitatea de 100 kWh, astfel că autonomia anunțată va depăși 600 de kilometri. 

BMW iX va putea fi alimentat de la prize cu o putere de până la 200 kW, astfel că pentru o reîncărcare de la 10 la 80%, clienții vor avea de așteptat doar 40 de minute. Dacă va fi conectat la o priză de 120 kW, aceeași  încărcare va dura circa 10 minute. La un Wallbox cu o putere de 11 kW, reîncărcarea completă ar urma să dureze mai puțin de 11 ore. 

Noul BMW iX primește dimensiuni similare cu cele ale lui X5, unde doar înălțimea va avea aceeași valoare ca și X6. SUV-ul va fi încălțat în jante Air Performance de 21 și 22 inch.

La capitolul design menționăm partea frontală dominată de grila specifică BMW și noile faruri echupate cu funcția Matrix. În spatele grilei, BMW a instalat senzorii și radarul necesari pentru funcționarea sistemelor de siguranță și asistență. La fel, pe suprafața grilei a fost aplicat un strat special de poliuretan capabil să se "vindece" de zgârieturile superficiale, atunci când este încălzit, 24 de ore la temperatura camerei sau 5 minute atunci când se folosește un aparat cu jet de aer cald.

iX se va impune și prin portierele cu mânere ascunse, dar și prin lipsa ramelor geamurilor. Anumite elemente de caroserie să fie vopsite în alte nuanțe, astfel încât acestea să fie scoase și mai mult în evidență. La posterior, BMW iX a pregătit stopuri cu un design nou, iar în spatele logo-ului mărcii a fost ascunsă camera pentru mersul cu spatele, care rămâne mereu curată grație unui sistem special de spălare.

În momentul prezentării prototipului Vision iNext, BMW a lansat și Shy Tech, un concept care pune accent pe tehnologiile moderne atent ascunse în detalii (în cazul lui iX, avem radarul și senzorii ascunși în spatele grilei, butoanele amplasate la nivelul portierelor și camera video pentru mersul cu spatele).

Noul BMW iX va fi disponibil în ofertă atât cu un pachet Sport, cât și cu o linie exterioară de echipare Titanium Bronze dezvotată de BMW Individual. Interiorul noului iX a fost gândit pentru a genera noi legături între ocupanți și vehicul.

Nemții au folosit aici noua generație BMW Operating System, care implică un display curbat orientat către șofer. Acesta oferă gestionarea atât cu funcțiile instrumentarului de bord, cât și a sistemul de infotainment. Sistemul Head-up Display dispune de un proiector fără ramă, iar sistemul audio de vârf va fi pregătit de Bowers & Wilkins, echipat cu tehnologia 4D Audio.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x