Concernele GM şi PSA vor colabora la dezvoltarea succesorului lui Zafira

De AutoExpert   |  17 Decembrie, 2012

Distribuie :

Concernele GM şi PSA vor colabora la dezvoltarea succesorului lui Zafira

Opel Zafira, Opel Meriva şi Peugeot 3008 vor avea succesori dezvoltaţi împreună de General Motors şi PSA Peugeot-Citroen. Vestea vine de la Steve Girsky şi Philippe Varin, şefii celor două concerne care au anunţat anul trecut un parteneriat. Potrivit lui Varin, PSA se va ocupa de platforma succesorului lui Zafira. Respectiva platformă va dezvolta şi un CUV de segment C, care ar putea fi înlocuitorul lui 3008.

General Motors va dezvolta succesorul lui Meriva, care va fi bazat pe o platformă de origine PSA. Respectivul model va da naştere unui monovolum de segment B pe care PSA Peugeot-Citroen îl va încadra sub 3008, ceea ce ar putea fi succesorul lui Citroen C3 Picasso. Spre deosebire de sistemul de propulsie hybrid pe care PSA l-a dezvoltat împreună cu Bosch, reprezentanţii concernului franţuzesc nu au specificat în ce măsură vor împărţi noile modele între Citroen şi Peugeot, după cum este şi cazul General Motors, care a discutat doar despre înlocuitori ai unor modele Opel/Vauxhall.

General Motors şi PSA Peugeot-Citroen vor dezvolta împreună şi un nou model de segment B, care să ofere un nivel redus de emisii de CO2. Acesta ar putea înlocui patru modele pe care cei doi parteneri le au în ofertă, fără să luăm în considerare versiunile de caroserie şi versiunile de performanţă ale acestora. Pe lângă modelul economic de segment B, parteneriatul GM-PSA va da naştere şi unei noi familii de motoare de performanţă cu trei cilindri în linie, bazată pe gama EB de la PSA, utilizată în prezent de noul Peugeot 208.

Recomandate:

Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic - Photo
Sociale
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic

Camioanele care vor ieși din Republica Moldova, prin postul vamal de frontieră Leușeni, vor fi programate în rând electronic. Măsura intră în vigoare de pe 22 septembrie, ora 08:00.&

Inna
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă - Photo
Noutăți
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă

Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă la uzina germană din Koln. Decizia va intra în vigoare la începutul anului 2026 și a fost luată în contextul cererii scăzute pentru mașinile

Inna