Concernul PSA Peugeot Citroen prezintă noile arme

De AutoExpert   |  24 Ianuarie, 2013

Distribuie :

Concernul PSA Peugeot Citroen prezintă noile arme

Air Hybrid

Air Hybrid foloseşte un motor pe benzină, aer comprimat, o pompă hidraulică şi o cutie automată cu sistem epiciclic. Totul va putea fi înţeles după vizionarea acestui filmuleţ:

Sistemul respectiv va avea trei moduri de operare: doar benzină, doar aer şi benzină combinată cu aer. Când şi unde va apărea acest sitem hybrid pe modelele pe care le va putea cumpăra orice doritor? Pe modelele franţuzeşti de segment B începând cu anul 2016. Eventualele hybride Citroën C3 şi Peugeot 208 vor consuma, astfel, aproximativ 2,9 l/100 km şi vor avea emisii de 69 g/km. În modul Air, prin oraşe, vor putea merge pe aer până la 80% din timpul de funcţionare. Să fie oare aceasta o nouă revoluţie tehnologică în viaţa transportului de tip personal, care nu reuşeşte decât să fie în proces de evoluţie continuă? Rezultatul final va trebui aşteptat încă 3-4 ani, iar până atunci, nu este exclus că, concurenţii vor uimi şi mai mult de atât.

Platformă modular

O altă noutate prezentată de PSA Peugeot Citroën este platforma EMP2 (Efficient Modular Platform).

Această platformă foloseşte oţel de înaltă rezistenţă, aluminiu şi materiale compozite şi vizează segmentele C şi D - următoarele C4 Picasso şi 308 vor fi construite pe acest sistem. Producătorii promit „siguranţă crescută, confort şi plăcere a condusului”. Iar faptul că o să fie cu 70 de kilograme mai uşor decât actualul şasiu folosit va influenţa pozitiv şi consumul de combustibil.

Într-un viitor mai îndepărtat, platforma EMP2 se va afla la baza mai multor sedanuri, break-uri, coupéuri şi crossover-uri ale aceluiaşi concern, sau, în caz că o altă companie va prezenta interes faţă de platforma modulară franceză, ar putea lua naştere şi un nou alians auto.

VéLV concept

Grupul francez PSA a creat şi un triciclu electric, dezvoltat în colaborare cu Agenţia Franceză de Management al Energiei şi Mediului Înconjurător.

Conceput pentru rulajul în mediul urban, triciclul de 2,8 metri lungime poate acomoda până la trei persoane, iar masa egală cu 700 kilograme îi este pusă în mişcare de un motoraş electric (40 CP) alimentat de o baterie de 8,5 kWh.

Conceptul VéLV va putea accelera până la viteza maximă de 110 km/h şi va avea o autonomie de 100 de kilometri între reîncărcări. Francezii n-au oferit nicio informaţie referitoare la apariţia lui pe străzi.

Recomandate:

Poliția: pe mai multe porțiuni de drum s-a format polei și gheață. Șoferii sunt îndemnați să conducă cu maximă prudență - Photo
Sociale
Poliția: pe mai multe porțiuni de drum s-a format polei și gheață. Șoferii sunt îndemnați să conducă cu maximă prudență

Pe alocuri se înregistrează precipitații sub formă de ninsoare, iar pe unele porțiuni de drum sunt depuneri de polei și gheațǎ, ceea ce reduce considerabil vizibilitatea și aderența carosab

Inna
Au fost publicate primele imagini neoficiale cu a 5-a generație a SUV-ului BMW X5 - Photo
Noutăți
Au fost publicate primele imagini neoficiale cu a 5-a generație a SUV-ului BMW X5

Au fost publicate primele imagini neoficiale ale BMW X5 de generația a cincea. Celebrul crossover premium se pregătește pentru cea mai importantă transformare din istoria sa. Noul model va benefi

Inna
ASP a modificat traseele de examinare în mai multe orașe din țară - Photo
Sociale
ASP a modificat traseele de examinare în mai multe orașe din țară

Candidații care urmează să susțină proba practică pentru obținerea permisului de conducere trebuie să fie atenți: traseele de examinare au fost schimbate în municipiile Chișinău, Bălți, Ungheni

Inna
Mașini care pot deveni o capcană financiară. Iată ce modele ajung prea devreme în service - Photo
Curiozităţi
Mașini care pot deveni o capcană financiară. Iată ce modele ajung prea devreme în service

În contextul inflației constante și al creșterii prețurilor, achiziția unui automobil presupune tot mai multă prudență. Nimeni nu își dorește ca, la scurt timp după cumpărare, să fie nevoi

Inna