Concurenta interna

De AutoExpert   |  11 Octombrie, 2010

Distribuie :

Concurenta interna



BMW seria 3 cabrio dupa facelift a ajuns, in sfarsit, si in Moldova. Cu aceasta ocazie a aparut, practic, inca un coupe, deoarece BMW a optat si de aceasta data pentru ideea hardtopului escamotabil. O miscare indrazneata sau anticipata?

Acum cativa ani, pe baza unui Seria 3 Cabrio de generatia E 46, specialistul german in echipamente auto Webasto prezenta lumii un coupe-cabriolet foarte reusit. Desi BMW sustinea ca va pastra traditia decapotabilelor cu acoperis textil, se pare ca exista prea multe avantaje in detrimentul traditiei. Iar acum noul coupe-cabriolet se pare ca va produce si o concurenta interna, in defavoarea coupe-ului.
BMW-urile decapotabile, mai ales Seria 3 Cabrio, sunt recunoscute pentru linia lor placut desenata, care degaja atat stil, cat si sportivitate. Noul cabriolet nu face exceptie de la regula, lasand aceeasi impresie ca si pana acum: dinamism si eleganta.
Din punct de vedere vizual, cea mai importanta noutate o reprezinta partea frontala a masinii, care seamana foarte mult cu cea de pe noua Serie 5. Noile versiuni Seria 3 Coupe si Cabrio au primit un nou spoiler, o noua grila a radiatorului cu prize de aer ceva mai proeminente si blocuri optice redesenate. Acestea au acum nu doar cunoscutele cercuri de lumini „angels eyes” pentru rularea pe timp de noapte, ci si asa-numitele sprancene cu LED-uri.



La apasarea unui buton al telecomenzii, incepe procesul capotarii, in urma caruia cabrioletul fin se transforma, in doar 23 de secunde, intr-un coupe. Trebuie sa recunoastem: la final, coupe-ul astfel rezultat este stilistic mai putin interesant decat coupe-ul normal, in primul rand datorita muchiilor care segmenteaza plafonul.
In al doilea rand, linia posterioara a pavilionului nu coboara la fel de lin in acest caz, ceea ce ii confera coupe-ului o alura mult mai dinamica. In materie de reprosuri, ne putem opri aici. Si asta pentru ca, in rest, noul cabriolet nu are complexe fata de concurenta. Principalii rivali Audi A4 Cabriolet si Mercedes CLK Cabriolet au pavilion textil si, tehnic, nu mai au o cariera foarte lunga, BMW Seria 3 fiind cel mai nou.
Am amintit despre timpul foarte scurt necesar procesului de capotare-decapotare, dar nu am spus si motivele. Acoperisul Seriei 3 Cabrio este format din trei segmente, construite din aluminiu si sticla, cu o modalitate foarte pragmatica de pliere. Astfel, portbagajul variaza de la 210 litri pana la 350 litri - suficient pentru bagajele celor patru pasageri premium. Totusi, aici este cazul cand mai mult conteaza ce ofera masina in materie de performante si tinuta de drum si nu spatiu pentru bagaje.
Ca de obicei, BMW ne gratuleaza cu o rigiditate crescuta fata de precedenta generatie, ceea ce, cumulat cu masa redusa a pavilionului escamotabil, promite o manevrabilitate la standardele constructorului. In ceea ce priveste primul aspect, al performantelor, cei de la BMW nu fac nici o concesie: patru motorizari pe benzina cu puteri de la 170 la 306 CP si un diesel commonrail de 231 CP. Transmisiile pot fi manuale sau automate, cu sase rapoarte.



Dar, pentru ca un cabriolet nu inseamna doar forta, ci si stil, BMW mai propune dotari inedite, precum tapiteria de piele cu efect reflectorizant a razelor soarelui, care asigura tapiteriei o temperatura ce nu depaseste 20 de grade la soare. Nu la fel de inedite sunt canalizatiile cu aer cald din zona gatului soferului, idee prezenta deja pe Mercedes SLK, dar ideile bune pot fi preluate si de la rivali.
BMW este unul dintre constructorii fideli puntii spate motrice – solutie adoptata de creatorii de masini sportive. Insa, pentru viata de zi cu zi si pentru clientii mai noi, aceasta solutie poate reprezenta un dezavantaj. S-a incetatenit mentalitatea ca un automobil cu tractiune spate se poate afla in dificultate iarna si e mai greu de controlat. Totusi, sistemele electronice ale masinii vor permite chiar si unor incepatori sa se descurce destul de bine cu acest automobil foarte stilat.



Aceasta masina nu este de familie, ea nicidecum nu poate fi prima procurata. Avand un pret mult mai mare ca al unui sedan din seria 3, cabrioletul se pozitioneaza cu ceva trepte mai sus ca acesta, fiind capabil sa va aduca o dispozitie de sarbatoare de fiecare data cand urcati la volan. ?

{morfeo 20}

 

Recomandate:

(FOTO) Renault lansează Duster pentru piața din Turcia - Photo
Noutăți
(FOTO) Renault lansează Duster pentru piața din Turcia

Renault va produce un frate pentru SUV-ul Dacia la uzina Oyak Renault din Bursa, care va fi exportat pe diferite piețe internaționale. Primordial, modelul va fi oferit pentru piața din

Inna
Fără RCA pe suport de hârtie și fără dovada achitării taxei de drum! Înmatricularea vehiculelor a fost simplificată - Photo
Sociale
Fără RCA pe suport de hârtie și fără dovada achitării taxei de drum! Înmatricularea vehiculelor a fost simplificată

Pe 20 martie curent, Executivul a aprobat o hotărâre de Guvern prin care a fost simplificată procedura de înmatriculare a vehiculelor. Potrivit modificărilor aprobate pentru a reduce

Inna
(VIDEO) Aston Martin nu pierde speranța și continuă să dezvolte noi motoare termice! Cum arată noul V12 - Photo
Noutăți
(VIDEO) Aston Martin nu pierde speranța și continuă să dezvolte noi motoare termice! Cum arată noul V12

Constructorul britanic de automobile a dezvăluit o imagine sugestivă cu noul motor V12. Potrivit primelor informații, acesta ar putea furniza 835 CP și 1.000 Nm. De asemenea, se cunoașt

Inna
Pierderi de peste 100 milioane de lire sterline! Ce rezultate are Aston Martin în primul trimestru din 2024 - Photo
Sociale
Pierderi de peste 100 milioane de lire sterline! Ce rezultate are Aston Martin în primul trimestru din 2024

Pentru primele 3 luni ale anului curent, Aston Martin a raportat o pierdere ajustată înainte de impozitare de aproape 110.5 milioane de lire sterline. Dacă să comparăm cu aceeași perioadă a

Inna
Municipalitatea pregătește parcări cu plată în capitală! Testările vor demara în toamnă - Photo
Sociale
Municipalitatea pregătește parcări cu plată în capitală! Testările vor demara în toamnă

Vitalie Mihalache, șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană, a declarat în cadrul unei emisiuni că actualmente, autoritățile municipale sunt la etapa finală de elaborare a unui regulament pent

Inna
Ucrainenii se tem să rămână fără mașini? Pentru a nu fi confiscate, vehiculele sunt înmatriculate pe rude - Photo
Sociale
Ucrainenii se tem să rămână fără mașini? Pentru a nu fi confiscate, vehiculele sunt înmatriculate pe rude

După adoptarea legii privind mobilizarea, ucrainenii au început să reînmatriculeze și să doneze propriile automobile în masă. În aprilie, numărul reînmatri

Inna