Constructorii auto insistă asupra unui minim de stații de alimentare pentru EV-uri în fiecare țară din UE

De Pavel   |  28 Iunie, 2021

Distribuie :

Chiar dacă industria auto se mișcă cu pași mari spre electrificare, iar fiecare brand auto are deja cel pușin un model pur electric în gamă, totuși infrastructura destinată mașinilor electrice lasă mult de dorit, chiar și în cele mai dezvoltate țări din Uniunea Europeană.

În acest sens, președintele BMW, Oliver Zipse, în mumele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, îi cere Uniunii Europene să asigure un număr minim necesar de stații de alimentare pentru modelele electrice. 

Umrează ca UE să prezinte în data de 14 iulie noile propuneri privind reducerea emisiilor de CO2 în industria auto, moment așteptat să dea naștere la dezbateri aprinse între autorități, producători și țările membre ale Uniunii. Noul pachet legislativ vizează scăderea emisiilor nocive cu 60% până în 2030 și o reducere de 100% până în 2035!

Totuși reacțiile critice la propunerile autorităților continuă să apară, iar cel mai recent vine de la ACEA, asociația împuternicită să reprezinte interesele constructorilor auto europeni.

Președintele ACEA și șeful Grupului BMW, a declarat că producătorii din Europa sunt deschiși la impunerea unor restricții care ar reducere emisiile de CO2 chiar mai stricte pentru 2030, însă cu condiția ca autoritățile europene să stabilească un cadru potrivit. 

“Îndemnăm Comisia Europeană să elaboreze un cadru revizuit, care să aibă ca rezultat impunerea unor obiective obligatorii în privoința infrastructurii de încărcare din toate statele membre.

Fără aceste ținte, transformarea mobilității va pierde impuls. O rețea extinsă de încărcare poate permite producătorilor să mențină dimensiuni moderate ale pachetelor de baterii reducând astfel costurile vehiculelor,” a declarat Oliver Zipse.

Oficialul insistă că acest lucru este crucial pentru ca mobilitatea electrică să fie accesibilă întrucât va permite electrificarea mașinilor de volum la prețuri cuprinse între 15.000 și 30.000 de euro.

“Gospodăria tipică din UE nu are bugetul necesar pentru a achiziționa mașini cu baterii mari și scumpe. Fără opțiuni de încărcare, mobilitatea acestor clienți va fi efectiv limitată,” a conchis șeful ACEA.

Recomandate:

Șofer drogat prins pe bulevardul Mircea cel Bătrân: test pozitiv la marijuana - Photo
Sociale
Șofer drogat prins pe bulevardul Mircea cel Bătrân: test pozitiv la marijuana

Un șofer în vârstă de 38 de ani a fost surprins, conducând în mod haotic pe bulevardul Mircea cel Bătrân din capitală, noaptea trecută. Echipajul de patrulare a oprit veh

Inna
Alertă meteo: se anunță ceață densă și vizibilitate redusă sub 200 metri! - Photo
Sociale
Alertă meteo: se anunță ceață densă și vizibilitate redusă sub 200 metri!

Serviciul Hidrometeorologic de Stat (SHS) a emis un Cod Galben de ceață pentru întreg teritoriul Republicii Moldova, valabil începând de astăzi, 27 noiembrie.Conform prognozelor,

Inna
BMW și Mini revoluționează producția! Mașinile noi se conduc singure în uzine - Photo
Noutăți
BMW și Mini revoluționează producția! Mașinile noi se conduc singure în uzine

BMW a introdus o tehnologie de conducere autonomă revoluționară, care permite noilor modele BMW și Mini să se deplaseze singure în interiorul fabricilor imediat după finalizarea asamblării.

Inna
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării - Photo
Sociale
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării

Un șofer din Florești a fost condamnat pentru corupție activă după ce a încercat să mituiască un echipaj de patrulare pentru a evita o sancțiune contravențională. Incidentul a avut loc în

Inna
Drumul care conectează Țâpova de R20, a fost reabilitat - Photo
Sociale
Drumul care conectează Țâpova de R20, a fost reabilitat

Un drum reabilitat, care leagă localitățile Mincenii de Jos, Mincenii de Sus, Horodiște, Slobozia-Horodiște, Lalova și Țâpova de drumul național Orhei-Rezina, a fost confirmat ca fiind de î

Inna
Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric - Photo
Noutăți
Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric

Grupul Stellantis a anunțat închiderea fabricii Vauxhall din Luton, una dintre cele mai vechi uzine auto din Marea Britanie, care va înceta producția după 120 de ani de activitate. Această

Inna