Criza de semiconductori a afectat industria auto mai mult decât pandemia de coronavirus

De Pavel   |  11 Octombrie, 2021

Distribuie :

Pierderile unor producători auto din cauza lipsei globale de microcipuri s-au dovedit a fi mai mari decât cele cauzate de pandemia de coronavirus. Acest lucru este raportat de organizația sindicală italiană FIM-CISL, citând exemplul concernului Stellantis, care implică mărci precum: Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroen și Jeep.

Potrivit raportului financiar al Stellantis pentru primul trimestru al anului 2021, uzinele au produs cu 11% mai puține mașini decât era planificat. Sindicatul FIM-CISL, la rândul său, menționează că rezultatul celor trei trimestre ale acestui an, doar în Italia s-a ridicat la 319 mii de mașini, iar din cauza lipsei de componente electronice în 2021, fabricile vor produce mai puține mașini în timpul pandemiei din 2020.

"Lipsa de mașini din cauza dificitului de componente în 2021 va fi mult mai semnificativă decât din cauza suspendării producției în 2020 pe fondul pandemiei", declară reprezentanții FIM-CISL.

Acum o săptămână în urmă, Stellantis a sistat activitatea uzinei Opel din Eisenach, Germania, până la sfârșitul anului, unde se asambla SUV-ul Grandland X. Același model este produs la fabrica din Sochaux, Franța, astfel modelul nu va dispărea din ofertă, însă perioada de livrare va crește semnificativ.

 

Recomandate:

NHTSA investighează peste 1.4 milioane de vehicule Honda și Acura din cauza posibilelor defecțiuni la motoare - Photo
Noutăți
NHTSA investighează peste 1.4 milioane de vehicule Honda și Acura din cauza posibilelor defecțiuni la motoare

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzile din SUA (NHTSA) a anunțat deschiderea unei noi anchete care vizează peste 1.4 milioane de vehicule Honda și Acura vândute pe p

Inna
Skoda Vision O: primele imagini cu interiorul noului concept ce va debuta la Salonul Auto de la Munchen - Photo
Noutăți
Skoda Vision O: primele imagini cu interiorul noului concept ce va debuta la Salonul Auto de la Munchen

Skoda continuă campania de promovare pentru noul său concept electric, denumit Vision O, care va fi prezentat în premieră pe 8 septembrie curent, în cadrul Salonului Auto de la Munchen.

Inna