Criza de semiconductori a afectat industria auto mai mult decât pandemia de coronavirus
De Pavel | 11 Octombrie, 2021
Pierderile unor producători auto din cauza lipsei globale de microcipuri s-au dovedit a fi mai mari decât cele cauzate de pandemia de coronavirus. Acest lucru este raportat de organizația sindicală italiană FIM-CISL, citând exemplul concernului Stellantis, care implică mărci precum: Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroen și Jeep.
Potrivit raportului financiar al Stellantis pentru primul trimestru al anului 2021, uzinele au produs cu 11% mai puține mașini decât era planificat. Sindicatul FIM-CISL, la rândul său, menționează că rezultatul celor trei trimestre ale acestui an, doar în Italia s-a ridicat la 319 mii de mașini, iar din cauza lipsei de componente electronice în 2021, fabricile vor produce mai puține mașini în timpul pandemiei din 2020.
"Lipsa de mașini din cauza dificitului de componente în 2021 va fi mult mai semnificativă decât din cauza suspendării producției în 2020 pe fondul pandemiei", declară reprezentanții FIM-CISL.
Acum o săptămână în urmă, Stellantis a sistat activitatea uzinei Opel din Eisenach, Germania, până la sfârșitul anului, unde se asambla SUV-ul Grandland X. Același model este produs la fabrica din Sochaux, Franța, astfel modelul nu va dispărea din ofertă, însă perioada de livrare va crește semnificativ.