Criza produselor petroliere din Moldova explicată de proprietarul unei rețele de benzinării!

De Pavel   |  10 Martie, 2022

Distribuie :

Criza produselor petroliere apărută la noi în țară a luat prin suprindere șoferii moldoveni, care nu s-au așteptat la astfel de scumpiri nemaipomenite. 

În urma creșterii prețurilor ANRE a venit cu un comunicat în care declară că de vine se face prețul majorat pe bursa internațională, pe fondul războiului din Ucraina. Dar ce spun petroliștii? 

Bloggerul Eugen Luchianiuc, a menționat într-o postare pe pagina sa de Facebook că rețelele de benzinării Vento și Tirex în Chișinău nu au motorină, iar cei de la Avante nu vor să vândă angro la agricultori. Imediat, la cele spuse a urmat un răspuns a proprietarului companiei Avante Moldova, Vitalie Chiriac.

După 24.02.2022 în Giurgiulești prin Sulina din Marea Neagră nu a mai venit nici o corabie cu produse petroliere, au fost anulate după o serie de incidente cu 2 corăbii în această zona. Companiile de asigurări refuză să asigure și proprietarii de nave refuză cererile de transport. La moment furnizarea către Moldova se efectuează din România cu auto cisterne și livrări din România spre Giurgiulesti cu vase mici. Este logic că găsirea acestor alternative de furnizare necesită timp și la moment toate companiile petroliere au întreruperi în aprovizionări, dar totuși fac față. Mai mult că atît se atestă o cerere peste medie specifică acestei perioade, inclusiv și din cauza unei stări de panică că situația încordată din regiune poate duce la un deficit, dar și datorită unor publicații care agită consumatorii. Toate companiile intensiv caută alternative și sperăm că situația în scurt timp se va redresa. Consider că în această perioada ar fi mai constructiv să aplanăm orice situații decît să facem valuri. (aici mă refer la bloggeri și formatori de opinie)… toți trecem peste niște perioade mai complicate.

Este problema identificării unor volume de motorină care pot fi achiziționate. Planurile de achiziție se fac cu o luna înainte. Trebuie să înțelegem că circa 40% din import era produs de origine rusesc. Deși produsul în sine nu este sub sancțiuni, sub sancțiuni sînt băncile în care companiile au conturi. Am început colaborări cu vinzatori din Turcia, Italia, Bulgaria. După cum am menționat anterior ref la acces în Moldova din Marea Neagră, aceste volume la moment trebuie aduse în Constanța și transvazate în vase de rău mai mici pentru că să ajungă în Moldova. Asta avem la moment. Trebuie să cunoaștem, la fel că și în perioadele precedente, nu tot produsul primit din România este și produs în România. Sancțiunile aplicate le vom resimți toți, dar acest pas a fost asumat de lumea întreaga. Vorbim și de țiței, de îngrășăminte minerale, cauciucuri, oțel beton (armătură și metal în general), vom simți lipsa și o creștere de preț la o întreaga serie de produse, care vor trebui substituite. Asta e prețul pe care toți îl avem de plătit. Să sperăm că situația se va solda cu o pace cît mai curînd și am putea reveni în zilele de altă dată – zile de pace pe care atunci nu le apreciam noi toți la justă valoare

Guvernul sau ANRE nu au cu ce interveni la moment. Este o sarcină pe care importatorii o rezolvă zilnic. Toate țările în jur resimt o criză de produse petroliere, nemaivorbind că Ucraina consumă în continuare și căile de aprovizionare prin sudul (toate porturile), nordul (Belarus) și estul (Rusia) țării sînt blocate. Toți s-au orientat brusc spre vest.

Apelez la încrederea consumatorilor, așa cum au fost redresate și anterior situațiile de criză de produs, importatorii și acum vor soluționa și de dată asta. O săptămână de răbdare, de asta e nevoie la moment”, adeclarat Chiriac.

Recomandate:

Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna