Cupra prezintă noul Born! Primul model electric al mărcii spaniole oferă până la 231 CP și 540 km autonomie

De Sergiu   |  25 Mai, 2021

Distribuie :

Ibericii de la Cupra prezintă noul Born, primul model electric din portofoliu. EV-ul s-a materializat din conceptul el-Born, prezentat cu ceva timp în urmă. Cupra Born este înfrățit cu popularul model ID.3 de la Volkswagen, iar similaritățile pot fi reperate imediat.

Born este disponibil în câteva configurații de putere: 150 CP și 204 CP, ambele iterații dispun de 310 Nm de cuplu. Resursele sunt distribuite punții spate, EV-ul oferind un feeling mai sportiv. Motorul electric sincron are o viteză maximă de rotație de circa 16.000 rpm. Cupra oferă suplimentar pachetul de performanță e-Boost, care crește output-ul până la 231 CP pentru o perioadă limitată. E-Boost este disponibil cu baterii la alegere: varianta cu o baterie de 77 kWh parcurge repriza 0-100 km/h în 7 secunde și promite o autonomie de 540 km (conform standardului WLTP), iar versiunea echipată cu pachetul de baterii de 58 kWh permite o autonomie de aproximativ 420 km, o accelerație 0-50 km/h în 2.6 secunde și 0-100 km/h în 6.6 secunde. Versiunea incipientă este echipată cu baterii de 45 kWh. 

Bateria de litiu-ion este poziționată central în partea inferioară, oferind o centrare optimă de 50/50 și un centru de greutate jos. Circa 100 de km de autonomie suplimentară pot fi atinși după doar șapte minute de alimentare la priza de 125 kW. Încărcarea bateriei de la 5 la 80 % necesită doar 35 de minute.

EV-ul ibericilor este construit pe arhitectura MEB. Modelul măsoară doar 4.322 mm lungime, 1.809 mm lățime, 1.537 mm înălțime și înregistrează un ampatament de 2.767 mm. Volumul portbagajului este de 385 de litri. 

Born nu aduce revelații consistente la capitolul design. Trăsăturile lui ID.3 pot fi văzute cu ușurință atât în habitaclu, cât și la exterior. Lateralele sunt practic lipsite de modificări; în schimb partea frontală și spatele au suferit unele recizelări. Farurile LED au adoptat o linie mai ascuțită față de ID.3, iar elementele aka bronz contrastează armonios cu nuanța caroseriei. 

Aspectul dinamic este accentuat și de jantele de dimensiuni generoase. Cupra a pregătit câteva variante de jante de 18-20 inci și anvelope de diverse lățimi. Paleta cromatică este formată din șase nuanțe - Vapor Grey, Glacial White, Geyser Silver, Rayleigh Red, Quasar Grey și Aurora Blue. Ibericii mai promit o serie de soluții de personalizare, pentru pretențioși!

După cum am menționat, interiorul emană caracterul lui ID.3, dar unele diferențe totuși există. În marea de elemente se evidențiază volanul specific Cupra, ecranul tactil central de 12 inci (rezoluție de 1.560x700 pixeli) și cockpit-ul digital. Sistemul de infotainment este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul este activat de cuvintele ”Hola, Hola” - o notă de individualizm specifică spaniolilor. Parametrii relevanți sunt proiectați de un head-up display simplificat. Sistemul audio de la Beats este format din nouă boxe. 

Scaunele sunt parțial realizate din materiale reciclate colectate din bazinele marine. Se poate opta pentru tapițerie din microfibră.

Suita de sisteme de siguranță este compusă din Predictive Adaptive Cruise Control, Travel Assist, Side and Exit Assist, Traffic Sign Recognition, Emergency Assist și Pre-Crash Assist. Funcția Predictive ACC ia în considerare o multitudine de variabile pentru a adapta viteza, inclusiv topografia drumului, limitele de viteză, zonele cu ambuteiaje, sensuri giratorii și intersecții. 

Modelul a fost proiectat în Barcelona și sediul din Martorell, dar producția va începe în septembrie la uzina Volkswagen Group din Zwickau, Germania.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x