CURIOS: Află din ce motiv McLaren F1 are scaunul şoferului pe mijloc! (VIDEO)

De Pavel   |  21 August, 2017

Distribuie :

După  25 de ani, McLaren F1 încă mai uimeşte prin designul său futuristic şi rămâne a fi o maşină cu adevărat specială. Punctul forte însă, care o deosebeşte de restul lumii, este poziţionarea şoferului şi pasagerilor după formula 1+2.

Omul care a dat viaţă acestui bolid este cunoscut sub numele Gordon Murray. Lansându-se în carieră în calitate de inginer Formula 1, s-a manifestat pentru prima dată lucrând pentru Brabham, unde a ajuns sa fie designer-şef. Acolo a proiectat renumitul Brabham BT46.

După ceva timp a primit o ofertă de la McLaren, unde şi a acceptat provocarea de a concepe o maşină extremă, dar care să poată fi condusă şi pe drumurile publice. Astfel a luat naştere celebrul McLaren F1, subiectul articolului de astăzi.

Ideea de bază a lui Murray era să construiască o maşină cu masa totală de maxim 1.000 kg şi o putere de cel puţin 500 CP. În final însă, greutatea supercarului a depăşit pragul stabilit, ajungând la 1.140 kg. Şi asta în mare parte, datorită fibrei de carbon, din care sunt fabricate circa 5.000 de componente ale maşinii.

Acest lucru a făcut posibil ca McLaren-ul F1 să aungă în topul celor mai uşoare supercaruri din lume.

Formula 1+2, denotă poziţia şoferului pe mijloc, cu scaunul fixat ce nu se mişcă nici într-un fel, plus scaunele pasagerilor montate lateral care înseşi fac parte din structura de rigiditate a caroseriei.

La întrebarea de ce a folosit anume această hotărâre revoluţionară, Murray dă un răspuns pe cât de simplu pe atât şi neaşteptat – poziţionarea pedalierului...

https://www.youtube.com/watch?v=OgIQmKfhHrE

Recomandate:

Bentley pregătește o surpriză exclusivă: Continental GT primește o versiune extremă, cu un nume legendar - Photo
Noutăți
Bentley pregătește o surpriză exclusivă: Continental GT primește o versiune extremă, cu un nume legendar

 Bentley anunță o nouă variantă de top pentru Continental GT și publică un teaser care dezvăluie câteva detalii despre designul său sportiv. Deși oficialii nu au confirmat încă de

Inna
Se schimbă permisele de conducere. Apare „modelul 2025”, cu design modern și nivel sporit de securitate - Photo
Noutăți
Se schimbă permisele de conducere. Apare „modelul 2025”, cu design modern și nivel sporit de securitate

În curând, șoferii din Republica Moldova vor primi un nou tip de permis de conducere, denumit „modelul 2025”. Documentul vine cu un aspect vizual actualizat și măsuri de s

Inna
Revoluție la BMW: prima fabrică auto din lume conectată direct la o conductă de hidrogen - Photo
Noutăți
Revoluție la BMW: prima fabrică auto din lume conectată direct la o conductă de hidrogen

BMW marchează o premieră mondială în industria auto. Începând cu 2027, uzina constructorului din Leipzig, Germania, va fi prima unitate de producție auto conectată la o conductă de h

Inna
Honda pregătește „surprize” electrice: două modele noi vor debuta la Salonul de Mobilitate din Japonia - Photo
Noutăți
Honda pregătește „surprize” electrice: două modele noi vor debuta la Salonul de Mobilitate din Japonia

Honda a anunțat oficial că la ediția din această toamnă a Salonului de Mobilitate din Japonia, fosta denumire a celebrului Salon Auto de la Tokyo, vor fi prezentate două vehicule electrice c

Inna
China inaugurează cel mai înalt pod din lume: Huajiang Grand Canyon Bridge, o minune inginerească și turistică - Photo
Noutăți
China inaugurează cel mai înalt pod din lume: Huajiang Grand Canyon Bridge, o minune inginerească și turistică

China continuă să surprindă prin proiectele sale inginerești de proporții. Pe 28 septembrie curent, a fost inaugurat Huajiang Grand Canyon Bridge, o structură colosală ce a intrat direct în

Inna