Dacia își schimbă identitatea vizuală! Un logo nou se va regăsi pe mașini din a doua jumătate a lui 2022

De Sergiu   |  17 Iunie, 2021

Distribuie :

Dacia lansează o nouă identitate de marcă și un nou logo, care se va regăsi pe modelele constructorului din a doua jumătate a anului 2022. Elementele au fost previzualizate pentru prima dată pe conceptul Bigster, prezentat la începutul acestui an.

Reboot-ul Dacia este întruchipat de un nou logo și o nouă emblemă, trăsături definitorii ai noii identități comerciale a constructorului. Aceste două noi elemente de design au fost create in-house de echipa de design, cu dorința de a exprima esența mărcii, una care a ghidat Dacia încă de la începuturile sale.

Potrivit Dacia, logotipul trebuie să emane o senzație permanentă de robustețe și stabilitate. Forma literelor este rafinată în mod intenționat - „D” și „C” sunt imagini în oglindă - și reflectă mentalitatea mărcii. Liniile geometrice ale logotipului dau o senzație de mișcare mecanică liniară a șirului de litere.

Emblema prezintă esența logo-ului prin reunirea „D” și „C”, ca niște verigi ale unui lanț care sunt împerecheate. Constructorul a optat pentru acest logo pentru ca produsele proprii să poată fi evidențiate chiar și de la distanță.

Întregul design grafic a fost în mod deliberat simplificat, ca o reamintire că Dacia este un brand care se concentrează pe esențial. Fiecare parte individuală se potrivește cu celelalte pentru a forma un întreg coeziv. La fel ca marca pe care o reprezintă, elementele de design grafic sunt robuste și flexibile. 

Paleta cromatică, construită în jurul nuanței verde-kaki, evocă apropierea mărcii de natură - o referință la curentul ce prevede electrificarea constructorului de la Mioveni.

Gama e completată de o serie de culori secundare:

  • trei culori pământești: kaki închis, terracota, sand;
  • alte două culori secundare - portocaliu și verde - completează gama cu o senzație mai „tehnologică”.

Noua identitate a mărcii va fi introdusă începând cu luna curentă, treptat pe diferite canale de comunicare: site-uri specifice mărcii, publicitate, broșuri. Reprezentanțele vor trece gradual la noua identitate a mărcii de la începutul anului 2022. Vehiculele vor purta noua siglă și emblemă din a doua jumătate a anului 2022.