Dacia oferă o recompensă de peste 28.000 euro angajaților săi români pentru concedierea din propria inițiativă

De Pavel   |  14 Iunie, 2022

Distribuie :

Dacia, companie membră a concernului Renault, a lansat un program de concediere voluntară a angajaților din cadruluzinei constructoare de automobile din România. Chiar dacă încă nu a fost lansată o campanie oficială de reducere a angajaților, aceștia primesc oferte generoase pentru concedierea din propria inițiativă.

Dacia produce mașini la mai multe întreprinderi situate în Europa și Africa de Nord. Totodată, programul de concediere voluntară se aplică doar uzinei de automobile din Mioveni. Experții spun că este mai profitabil pentru companie să producă modele la o întreprindere din Maroc, astfel încât astfel de reduceri pot duce la sistarea activității uzinei europene, unde sunt angajați 12.855 de angajați.

Pentru salariații a căror contract încetează prin acordul părților, se va acorda o primă în funcție de vechimea în societățile Grupului Renault România:

Până la 2 ani vechime – 16.000 lei românești net
Între 2 ani și 4 ani vechime – 40.000 românești lei net
Între 4 ani și 8 ani vechime – 70.000 românești lei net
Între 8 și 12 ani vechime – 85.000 românești lei net
Între 12 și 16 ani vechime – 105.000 românești lei net
Peste 16 ani vechime – 130.000 românești lei net

Pentru salariații înregistrați cu boli profesionale sau accident de muncă soldat cu invaliditate se acordă o sumă în cuantum de 140.000 lei net (28.315 euro), indiferent de vechimea în muncă”, se precizează în nota informativă a companiei, publicată de o publicație locală.

Salariații uzinei Dacia au timp de pe data de 10 până pe 23 iunie să depună cererile pentru plecarea voluntară din companie. Angajatorul va examina cererile până pe data de 24 iunie, iar începând cu data de 1 iulie va avea loc încetarea contractului individual de muncă. Tot pe 1 iulie angajații vor primi și banii.

Recomandate:

Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna