Dacia Spring eșuează și este evaluată doar cu o singură stea la testele EuroNCAP!
De Pavel | 8 Decembrie, 2021
Organizația EuroNCAP a publicat o nouă serie de teste de impact în care, printre altele, a fost testată și primul EV al costructorului român, Dacia Spring.
Din păcate, cea mai vândută mașină nouă din România în luna noiembrie, s-a ales doar cu o stea din cinci.
EuroNCAP a publicat cea mai nouă serie de teste, iar printre mașinile evaluate se află și Dacia Spring. Modelul electric a primit o singură stea din partea organizației. În comunicatul oficial se arată că vehiculul electric a oferit 49% protecție pentru pasagerii adulți, 56% pentru copii și doar 39% protecție pentru pietoni. Cel mai mic procent a fost raportat, însă, la nivelul sistemelor de siguranță, egal cu doar 32%.
Compartimentul pasagerilor a rămas stabil în cadrul impactului frontal. Aici, parametrii calculați în zona picioarelor au indicat un risc ridicat de fracturare. În același timp, un potențiar sporit de rănire au prezentat structuri ale bordului. Protecția șoferului la nivelul pieptului a fost precară.
În testul în care este evaluat impactul lateral cu un alt vehicul sau cu un pilon, protecția arătată de Spring a fost catalogată drept una marginală pentru cutia toracică, pe când celelalte zone ale corpului au fost bine protejate. De asemenea, tot bună a fost catalogată și protecția pentru zona cervicală în cazul unui impact din spate. Totuși, după o evaluare geometrică a scaunelor, și aici au fost găsit numeroase puncte slabe.
Punctajul final a fost afectat și de dificultatea deschiderii ușilor după accident. A fost nevoie de forțe ridicate pentru a accesa portierele.
În urma rezultatelor publicate, Dacia a venit cu o declarație oficială în care declară că: „Spring este un vehicul sigur, aparținând segmentului A. Este un model omologat, conform cu reglementările europene în materie de siguranță, pe care le şi depășește în unele privințe. (Spre exemplu, sistemul AEBS (Advanced Emergency Braking System) sau accesul la baterie pentru pompier, existente pe Spring, nu sunt obligatorii conform reglementărilor europene). Spring propune numeroase elemente de siguranță, oferind o protecție mai bună decât majoritatea vehiculelor aflate în circulație în prezent în Europa (inclusiv modele din segmentele superioare).
Protocoalele de testare EuroNCAP devin din ce în ce mai stringente la fiecare doi ani, în special pentru vehiculele mici, de oraș, de dimensiuni şi greutate reduse. Dacia nu urmărește neapărat obținerea de stele EuroNCAP prin includerea în dotarea vehiculelor sale a unor elemente din categoria sistemelor avansate de asistenţă a conducerii (ADAS - Advanced Driver Assistance Systems), pe care clienții noștri nu doresc să le folosească sau pentru care nu sunt dispuși să plătească în prezent.”