Datorită acestui vehicul, a apărut pe lume Mercedes-Benz Unimog!

De Redactor AE   |  30 Ianuarie, 2017

Distribuie :

Sunt aproape sigur că Mercedes-Benz Unimog îţi sună cunoscut. Este imposibil (ok, se întâmplă şi să nu ştii) să nu fi văzut măcar vreo poză cu aceste vehicule utilitare, implicate în tot felul de activităţi sociale.

Mercedes-Benz Unimog este considerat pe deplin drept cel mai capabil vehicul de off-road din lume, care poate fi echipat cu o sumedenie de accesorii şi ustensile, fiind astfel extrem de versatil şi util în orice lucrare, de la curăţarea zăpezilor, evacuarea deşeurilor, lucrări agricole, operaţiuni militare sau operaţiuni de salvare. Practic nu există maşini care ar putea face ceva ce nu poate un Unimog.

Maşina asta, bună la toate, are însă un predecesor, căruia îi datorează succesul său. Acesta a fost un vehicul construit încă în anii 1940, atunci când Unimog nu avea practic nici o legătură cu Mercedes-Benz şi se numea complet altfel, Allzwecktraktor. Un tractor bun la toate, asta a dorit să construiască inginerul german pe nume Albert Friedrich, atunci când a schiţat primile idei pe foaie.

Un vehicul care să îl ajute la gospodărie, care să poată fi şi ambulanţă la nevoie şi maşină de stropit roada şi cap tractor pentru încărcături grele şi nu în ultimul rând, să poată trece acolo unde mulţi nu vor putea.

Cum Albert nu avea bani suficienţi pentru a finanţa proiectul său, a apelat la o altă companie Erhard & Söhne, iar împreună au pus bazele noului tractor, iar primul exemplar a părăsit porţile fabricii în data de 1 ianuarie 1946, practic cu 71 de ani în urmă! Vehiculul avea ecartamentul de numai 1.270 de mm, atât cât să poată trece peste rândul de cartofi plantaţi, fără însă a distruge culturile alăturate. Dimensiunile compacte, roţile mari, garda la sol impresionantă, cadrul rigid şi punţile fixe i-au asigurat tractorului un succes răsunător.

Producţia în serie a fost aranjată iar peste ceva timp, Allzwecktraktor s-a transformat în Unimog, o altă abreviatură care vine de la Universal-Motor-Gerät. Motoarele pentru Unimog, cei de la Erhard & Söhne, le procurau de la Daimler-Benz AG, ceea ce a influenţat foarte mult soarta companiei. Până la acea vreme, germanii construise în jur de 600 de modele Unimog, iar Daimler a înţeles că ar putea să cumpere mini fabrica în întregime şi să înregistreze un profit mult mai mare, fără să se limiteze doar la vânzarea de motoare.

Astfel că în 1951, Daimler-Benz AG a venit cu o ofertă greu de refuzat, iar în rezultat, compania a fost reorganizată şi Unimog a primit steaua cu trei colţuri de la Mercedes-Benz, care a luat locul emblemei U.

800px-Blue_Unimog_408_or_418_pickup_truck 800px-Brabus_Unimog_U500_Black_Edition_at_the_Mercedes-Benz_World 800px-Mercedes-Benz_Unimog_U_5000 800px-Shunting_vehicle_01 800px-Unimog_mit_Schneefräse_um_1955 Unimog_404-serial_number_4 Unimog_U1300 Unimog-Ernte