Deficitul de semiconductori se va resimți și în 2023

De Mariana   |  7 Septembrie, 2021

Distribuie :

După cum deja știți, piața auto se află într-o criză simțitoare din cauza carențelor de semiconductori. Ola Kallenius, șeful concernului Daimler, afirmă că această lipsă de componente electronice va dura și în 2023.

Acesta a făcut o astfel de declarație la Salonul Auto de la München, relatează Automotive News. Anterior, se prevedea că problemele cu furnizarea de piese, care au dus la opriri masive ale uzinelor auto ale celor mai mari mărci, vor fi rezolvate deja în anul viitor.

Totodată, după spusele lui Kallenius în 2023, lipsa componentelor electronice nu va fi resimțită la fel de acut ca în 2021 și 2022, dar va afecta în continuare producția. Mai mulți furnizori de microcipuri au menționat „probleme structurale ale cererii”, a spus dumnealui.

Din cauza lipsei de piese, compania Daimler a fost nevoită să reducă volumul vânzărilor anuale. Se așteaptă ca livrările de mașini să rămână la nivelul anului 2020, fapt resimțit din cauza restricțiilor epidemiologice. Al treilea trimestru al acestui an sa dovedit a fi deosebit de dificil pentru concernul german, însă în al patrulea trimestru situația cu semiconductori se poate îmbunătăți ușor, informează Daimler

Și alți producători sunt solidari cu Daimler. Șeful BMW, Oliver Zipse, a menționat că problema cu furnizarea de microelectronică va persista cel puțin încă un an.

Potrivit prognozei șefului Volkswagen, Herbert Diess, deficitul va dura „luni sau chiar ani”, întrucât cererea de semiconductori este extrem de mare. Și directorul Renault, Luca de Meo, a menționat că situația din al treilea trimestru a fost mai dificilă decât se aștepta. Pentru francezi, întreruperea livrărilor înseamnă reducerea planului de producție cu aproximativ 200.000 de unități în acest an.

Potrivit estimărilor Boston Consulting Group, în 2021 producția globală de mașini va scădea cu 7-9 milioane de exemplare anume din acest motiv. Mai mult, cea mai mare scădere se așteaptă până la sfârșitul anului. În al treilea și al patrulea trimestru, producătorii nu vor furniza de la 3 la 5 milioane de mașini!