Despre problema gropilor din capitală şi cum pot fi recuperaţi banii pentru reparaţia suspensiei!

De Redactor AE   |  12 Februarie, 2016

Distribuie :

Problema gropilor de pe străzile din Chișinău devine una stringentă în momentul când se încheie sezonul rece al anului, concluzionează site-ul de ştiri locale, agora.md. Iar aici cel mai mult au de suferit șoferii, pentru că trebuie să scoată din buzunar câteva mii de lei pentru reparația automobilului.

Nu poţi spune că avem cele mai proaste drumuri din lume, pentru că nu vreau să vină cineva cu exemple din Africa, însă nici drumuri nu pot fi numite străzile din Chişinău. Mi-e şi scârbă să mai ating acest subiect, pentru că noi ca şoferi, automobilişti, nu facem nimic altceva decât să ne conformăm cu starea lucrurilor actuală, aşadar avem ce avem. Parlamentarii se fac chiori, iar primarul salvează sinucigaşii invitându-i la o cafea.

Sunt mai mult ca sigur, că nu este nevoie să vin cu dovezi clare, sau să enumerăm toate gropile din asfalt, ca să îţi dai seama că e o bătaje de joc de buzunarele noastre, şi cu toate astea, redacţia Agora.md, a decis să facă un "experiment". Pentru a se  convinge de efectul negativ al gropilor asupra stării tehnice a mașinii, au decis să apeleze la un service local, pentru o diagnostică a suspensiei.

"Potrivit calculelor efectuate de către specialiștii stației de servire auto, costul reparației mașinii colegului nostru a ajuns la 4.100 de lei." Cam aşa sună încheierea cu care iese din service proprietarul unui Renault Clio. La întrebarea "ce trebuie să facă șoferii care din cauza gropilor de pe străzi sunt nevoiți să cheltuiască mii de lei pentru reparația mașinii", avocatul Ion Holban a venit cu explicaţii despre felul în care trebuie să ne comportăm când nimerim în astfel de situații și cum putem recupera prejudiciile.

„Există posibilitatea de recuperare a prejudiciului în cauză prin mai multe reglementări juridice actuale. Există legea cu privire la drumuri numărul 509, articolele 8 și 13, care stabilesc responsabilitatea directă a gestionarului de drum, care are obligația de a întreține corespunzător exploatarea normală a drumului. Iar articolul 13 vine să stipuleze responsabilitatea gestionarului în cazul în care nu-și îndeplinește obligațiunile. De la momentul incidentului care s-a produs urmează a efectua anumite acțiuni pentru a recupera acest prejudiciu”, a declarat avocatul Ion Holban.

Potrivit avocatului, există două situații în astfel de cazuri. „Unul dintre ele este când defecțiunea autoturismului survine spontan și atunci trebuie sesizat imediat colaboratorul de poliție pentru a constata nemijlocit incidentul și circumstanțele în ansamblu. Ca recomandare personală este de a invita un executor judecătoresc, care va reconfirma aceste probe. A doua situație este când defecțiunea autoturismului survine în timp, atunci este dificil și practic imposibil de a demosntra această legătură cauzală între vinovăția gestionarului de drum și gradul de prejudiciu suportat”, a conchis Holban.

După ce a fost constat incidentul de către agentul executor urmează evaluarea prejudiciului. În acest caz este obligatorie prezența potențialului pârât, adică a gestionarului de drum. Ulterior, ne adresăm instanței de judecată pentru încasarea prejudiciului.

Cine este gestionarul de drum?

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru drumurile publice naționale, iar de cele din localități este responsabilă subdiviziunea administrății publice locale. Potrivit avocatului, puțini șoferi se adresează în instanța de judecată cu astfel de cazuri.

Totuși, potrivit specialiștilor stației de servire auto, șoferii pot preveni incidentele de acest gen. „În primul rând trebuie să fie atenți. Drumurile noaste nu sunt bune. Trebuie să respecte regimul de viteză și distanța. La timp să viziteze stația de servire auto. Măcar o dată în an să facă o diagnosticare a mașinii”, a conchis lăcătușul Oleg Visocin.

Accesaţi sursa indicată în linkul de mai jos pentru a urmări reportajul video.

sursa: Agora.md

Recomandate:

Honda ar putea readuce la viață legendarul S2000, cel puțin asta își dorește unul din oficiali - Photo
Noutăți
Honda ar putea readuce la viață legendarul S2000, cel puțin asta își dorește unul din oficiali

Modelul Honda S2000 ar putea reveni pe piață, potrivit unor declarații recente făcute de un oficial al companiei japoneze. Deși relansarea depinde de mai multe condiții, inclusiv costuri, cerere și te

Inna
O șoferiță a încurcat accelerația cu frâna și a accidentat un copil de 3 ani, care acum se află în comă - Photo
Accidente
O șoferiță a încurcat accelerația cu frâna și a accidentat un copil de 3 ani, care acum se află în comă

Un accident grav s-a produs la Comrat, unde un copil de doar trei ani a ajuns în stare de comă după ce a fost lovit de un automobil. Potrivit informațiilor preliminare, o femeie de 39 de ani ar

Inna
Drumul dintre Tohatin și Colonița a fost reparat capital. Valoarea investiției - 8 milioane de lei - Photo
Sociale
Drumul dintre Tohatin și Colonița a fost reparat capital. Valoarea investiției - 8 milioane de lei

Drumul de acces dintre comuna Tohatin și satul Colonița a fost reparat. Potrivit municipalității, s-a întâmplat pentru prima dată în ultimii 30 de ani. La momentul actual, e

Inna
Toyota readuce numele Scion la viață și prezintă un concept de mașină de teren hibridă - Photo
Noutăți
Toyota readuce numele Scion la viață și prezintă un concept de mașină de teren hibridă

Toyota a surprins publicul la Salonul Auto SEMA din Statele Unite cu un nou concept numit Scion 01. Prin acest model, constructorul japonez readuce în atenție numele Scion, o marcă ce a fost v&a

Inna
În apropierea localității Ciorescu, drumarii vor amenaja un nou sens giratoriu pentru a fluidiza traficul rutier - Photo
Sociale
În apropierea localității Ciorescu, drumarii vor amenaja un nou sens giratoriu pentru a fluidiza traficul rutier

Pentru a face circulația mai sigură și mai fluentă, Administrația Națională a Drumurilor (AND) planifică amenajarea unui nou sens giratoriu la intersecția dintre drumul național M1 (Frontiera cu Rom&a

Inna