Detalii despre succesorul legendarului Porsche Carrera GT

De AutoExpert   |  8 Mai, 2013

Distribuie :

Detalii despre succesorul legendarului Porsche Carrera GT

887 cai putere şi 1.275 Nm, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 2.8 secunde şi viteza maximă de aproximativ 340 kilometri pe oră - astfel de cifre sunt înscrise în fişa tehnică a noului Porsche 918 Spyder, devenind astfel cel mai performant Porsche din toate timpurile, chiar şi dacă luăm în considerente că doar peste câteva luni va intra în producţia de serie.

Spre deosebire de rivalii săi direcţi Ferrari LaFerrari şi McLaren P1, puşi în mişcare de un propulsor pe benzină alăturat unui motor electric ce acţionează în genul sistemului KERS din Formula 1, noul Porsche 918 Spyder este un automobil plug-in hybrid clasic, ce-şi obţine performanţele din combinarea unui propulsor V8 aspirat cu două motoare electrice.

Propulsorul V8 este unul aspirat cu o capacitate cilindrică de 4.6 litri, capabil să ofere 608 cai putere, ceea ce înseamnă că succesorul legendarului Carrera GT se poate lăuda cu cel mai puternic propulsor aspirat din istoria constructorului german, rezultatul final fiind o putere maximă de aproximativ 132 CP per litru.

Iar aşa cum timpurile actuale tot mai mult obligă producătorii auto să devină din ce în ce mai responsabili faţă de mediul înconjurător, inginerii de la Porsche i-au alăturat motorizării pe benzină şi două motoare electrice, dintre care unul montat la nivelul axei faţă, ce oferă aproximativ 130 cai putere, iar celălalt montat la nivelul axei spate, ce oferă aproximativ 156 cai putere. Astfel, în funcţie de modul de conducere ales, valorile maxime puse la dispoziţie de supercarul din Stuttgart pot ajunge până la 887 cai putere şi 1.275 Nm.

La capitolul performanţe viitorul Porsche 918 Spyder ne impresionează şi cu timpul de acceleraţie de la 0 la 200 km/h egal cu 7.9 secunde, precum şi cu o acceleraţie de la 0 la 300 km/h în aproximativ 23 de secunde. La prima vedere nu e chiar atât de uimitor precum sunt cifrele oferite de Ferrari LaFerrari şi McLaren P1, doar că hypercarul constructorului german cântăreşte aproximativ 1.700 de kilograme, adică un plus de cel puţin 300 de kilograme comparativ cu rivalii săi.

Aşa cum spuneam şi la începutul articolului, noul Porsche 918 Spyder este un automobil plug-in hybrid clasic (de unde şi o asemenea diferenţă a masei proprii comprativ cu rivalii), ceea ce înseamnă că poate circula şi în mod complet electric. În acest caz autonomia este de doar 30 de kilometri, acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează aproximativ şapte secunde iar viteza maximă nu va trece de 150 kilometri pe oră.

Şi dacă cele menţionate mai sus nu sunt suficiente, merită să precizăm şi că noul Porsche 918 Spyder mai impresionează prin elementele sale aerodinamice active, atât prizele amplasate la nivelul spoilerului faţă, cât şi eleronul pentru capota motorului, respectiv "aripile" montate la nivelul podelei spate venind cu trei poziţii diferite, care se ajustează automat în funcţie de stilul de condus al celui aflat la volan.

Iar pentru cei care visează şi la mai multă performanţă, Porsche oferă un pachet Weissach, ce promite o scădere a greutăţii cu până la 35 de kilograme – în acest caz plafonul detaşabil va fi realizat din fibră de carbon, asemănător oglinzilor retrovizoare şi eleronului pentru capota motorului. În plus, jantele vor fi realizate din magneziu, iar vopseaua exterioară va fi inlocuită cu o folie specială.

Ne rămâne doar să menţionăm şi că noul Porsche 918 Spyder se lăuda cu o tehnologie ce permite virarea tuturor celor patru roţi, în timp ce sistemul de tracţiune integrală, cutia PDK cu şapte rapoarte, suspensia ajustabilă PASM şi frânele carbon-ceramice completează lista cu picanterii tehnice.

Recomandate:

Stellantis avertizează. Fabricile europene sunt în pericol din cauza noilor reguli privind emisiile CO2 - Photo
Noutăți
Stellantis avertizează. Fabricile europene sunt în pericol din cauza noilor reguli privind emisiile CO2

Stellantis atrage atenția că ar putea fi nevoit să închidă mai multe dintre uzinele sale din Europa, dacă noile sancțiuni legate de depășirea limitelor de emisii de CO2 vor fi aplicate &ici

Inna
Range Rover Sport SV Black: noua ediție specială cu design caracteristic și motor V8 de 635 CP - Photo
Noutăți
Range Rover Sport SV Black: noua ediție specială cu design caracteristic și motor V8 de 635 CP

Land Rover extinde gama Range Rover Sport cu o versiune exclusivistă numită SV Black, creată pentru cei care apreciază eleganța discretă combinată cu performanțe de top. Noul model vine cu un aspect e

Inna
Polestar 7 va fi produs în Europa. SUV-ul electric suedez prinde contur la uzina Volvo din Slovacia - Photo
Noutăți
Polestar 7 va fi produs în Europa. SUV-ul electric suedez prinde contur la uzina Volvo din Slovacia

Producătorul suedez de vehicule electrice, Polestar, a confirmat oficial că viitorul său SUV electric, denumit Polestar 7, va fi produs în Europa. Mai exact, modelul va fi asamblat în Slov

Inna
Porsche 911 Carrera 4S și Targa 4S facelift: motor mai puternic și echipamente premium în standard - Photo
Noutăți
Porsche 911 Carrera 4S și Targa 4S facelift: motor mai puternic și echipamente premium în standard

Porsche aduce un suflu nou în gama 911, prin introducerea versiunilor actualizate 911 Carrera 4S facelift și 911 Targa 4S facelift, ambele modele beneficiază de îmbunătățiri semnifica

Inna
(FOTO) Mitsubishi Grandis revine în gamă. Noul SUV compact debutează pe platforma Renault - Photo
Noutăți
(FOTO) Mitsubishi Grandis revine în gamă. Noul SUV compact debutează pe platforma Renault

Mitsubishi aduce din nou în prim-plan numele Grandis, de această dată într-o formă complet nouă. De la un fost monovolum cu 7 locuri, Grandis se transformă acum într-un SUV compact c

Inna
(FOTO) Circulația rutieră pe podul de pe șoseaua Balcani, redeschisă! - Photo
Noutăți
(FOTO) Circulația rutieră pe podul de pe șoseaua Balcani, redeschisă!

A fost redeschisă circulația pe podul peste râul Bâc, situat pe șoseaua Balcani, precum și pe pasajul rutier peste calea ferată, drumul M1 și drumul de acces către strada Pietrăriei, iar ș

Inna