Detalii importante despre noua generație Fabia, dezvăluite de Skoda!

De Sergiu   |  25 Februarie, 2021

Distribuie :

La peste 20 de ani de la debut, Skoda Fabia continuă să fie una din cele mai populare prezențe în segment, înregistrând o dinamică a vânzărilor impresionantă, datorită prezenței ce rezonează cu filosofia ”Simply Clever„. Chiar și așa, a treia iterație a popularei supermini se pregătește de pensionare, pentru că în scurt timp va fi lansată nou Fabia Mk4.

Pentru a pregăti terenul pentru lansare, Skoda oferă o groază de detalii despre viitoarea generație, relevând-o în detaliu. Pentru început, a patra generație Fabia a devenit mult mai aerodinamică, coeficientul actual măsurând doar 0.28 față de 0.32 Cd în iterația precedentă.

Un important rol în acest sens îl joacă obturatorul de răcire activ prevăzut cu lamele reglabile în zona inferioară a barei de protecție frontale ce sunt acționate imediat la necesita pentru a asigura confort termic dar și a îmbunătăți aerodinamica, și implicit, consumul. Acestea permit economisirea a până la 0.2 l/100 km la viteza de 120 km/h.

Odată cu schimbul generațiilor, Fabia a devenit  însemnat mai mare, datorită utilizării platformei MQB-A0. Lungimea modelului, de 4.107 mm se traduc într-un plus de 110 mm față Mk3, iar ampatementrul câștigă în același timp 94 mm, măsuri esențiale pentru asigurarea unui spațiu suplimentar în interior și o ergonomie optimizată.

Noul aspect interior sporește și mai mult senzația de spațiu a mașinii mici. Panoul de instrumente simetric, cu afișajul central, independent, și pentru prima dată Virtual Cockpit. Vor fi disponibile nivelurile de echipare Active, Ambition și Style, oferind culori și materiale noi.

În cazul unui accident, ocupanții sunt protejați cu până la nouă airbaguri. Airbagurile pentru șofer și pasagerul din față, precum și cele tip cortină și airbagurile laterale frontale sunt standard. Opțiunile suplimentare includ un airbag pentru genunchi pentru șofer și airbagurile laterale în spate, precum și ancore ISOFIX pentru a putea găzdui chiar și trei scaune pentru copii.

La capitolul motorizări, noua iterație va continua să ofere benzinarele în trei cilindri, cu volumul de 1.0 litri. Gama de motoare disponibile  include două motoare pe benzină cu injecție multipunct (MPI) și trei STI-uri cu injecție directă. Noul motor entry-level este de 1.0 MPI cu trei cilindri și o putere de 64 și 79 CP. Resursele sunt transmise punții față printr-o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Propulsoarele respectă actualul standard de emisii Euro 6d.

Motoarele 1.0 TSI cu trei cilindri din generația EVO vin cu o acoperire inovatoare cu plasmă. Acoperirea exterioară a cilindrilor sunt acoperite cu un strat subțire de pulbere, ce măsoară doar 150 μm (0,15 mm), esențial pentru reducerea frecării interne, reducerea consumului de combustibil și a emisiilor, dar și o mai bună distribuție și disipare a căldurii. Două versiuni de putere sunt disponibile - una care produce 95 CP este cuplată la o transmisie manuală cu 5 trepte, iar iterația de 110 CP poate fi combinată cu o cutie manuală în 6 trepte sau un DSG cu 7 trepte.

Vârful de gamă este un motor 1.5 TSI în 4 cilindri care produce 150 CP și este combinat cu un DSG cu 7 trepte standard. Agregatul dispune de Active Cylinder Technology, care permite oprirea automată a doi cilindri la sarcini reduse ale motorului, optimizând consumul de carburant. 

Se poate opta pentru un rezervor de 50 litri, în schimbul celui standard de 40 de litri, caz în care autonomia la un consum de 5l/100 km conform standardului WLTP poate trece și de 950 km.

Lansarea modelului e tot mai aproape, doar câteva săptămâni ne despart de marele eveniment!

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x