Din 2022, publicitatea auto în Franța, va fi însoțită de mesaje ce promovează mersul pe jos sau bicicleta
De Inna | 31 Decembrie, 2021
Începând cu anul viitor, Franța va impune reclamelor auto să fie însoţite de mesaje în favoarea mersului pe jos sau pe bicicletă. Prevederea va intra în vigoare din 1 martie 2022 și va conține mesajele de tipul „evitaţi să mâncaţi prea gras, prea sărat, prea dulce”, impuse din 2007 în reclamele pentru produsele alimentare prelucrate şi băuturile îndulcite.
Decizia a fost publicată miercuri, de către Ministerul Tranziţiei Ecologice, care prevede că producătorii de autoturisme vor trebui să includă în publicitate unul din următoarele mesaje:
- „Pentru distanţele scurte, privilegiaţi mersul pe jos sau bicicleta!”,
- „Gândiţi-vă să folosiţi maşina în comun!”
- „Pentru deplasările cotidiene, folosiţi transportul public!”.
Ideea dată este o alternativă pentru ONG-urile ecologiste, care deja mulți ani la rând solicită interzicerea publicității auto, din motiv că vehiculele reprezintă o parte importantă a emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor. Între timp, din 2028 va fi interzisă publicitatea pentru cele mai poluante vehicule, care emit peste 123 de grame de CO2/km. Acest fapt urmărește scopul de a pregăti consumatorii pentru scoaterea din fabricaţie a motoarelor cu combustie internă propusă de Comisia Europeană din 2035, dată de la care vehiculele electrice ar urma să fie singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi în UE.