Din 2022, toate mașinile noi vor fi dotate cu limitator de viteză, „cutie neagră” și nu doar
De Inna | 23 August, 2021
Numărul mare de accidente rutiere provocate în ultimii câțiva ani, cauzează apariția multor întrebări și oferă mult prea puține răspunsuri. Întru reducerea numărului de accidente, Uniunea Europeană vine cu câteva recomandări către producătorii auto. Pentru început, să instaleze în noile automobile limitatoare de viteză și o "cutie neagră".
Dotările menționate anterior, vor deveni obligatorii pentru automobilele ce se vor lansa, începând cu anul 2024. Aceste sisteme vor fi obligatorii, indiferent de segment și echipare, odată ce decizia Comisiei Europene va intra în vigoare.
Printre cele mai necesare opțiuni sunt: limitatorul inteligent de viteză, detectorul de alcool și "cutia neagră", care va putea fi accesată de către oamenii legii pentru a stabili circumstanțele producerii unui accident. Pe lângă acestea, lista continuă cu încă câteva opțiuni, ce vor deveni obligatorii din luna mai a anului viitor: sistem avansat de frânare automată de urgență, asistent de bandă, sistem de imobilizare a mașinii la detectarea consumului de alcool, monitorizarea stării de atenție și oboseală a șoferului, semnalizarea opririi de urgență și o cameră la mersul cu spatele.
Multe din aceste sisteme unii producători deja le includ în automobilele sale, doar că în funcție de echiparea aleasă de client. De acum însă, ele vor fi prezente chiar și la cea mai simplă echipare. Nu este exclus că limitatorul inteligent de viteză va da multe bătăi de cap șoferilor. Acest sistem va citi limitele de viteză cu ajutorul unui GPS și va verifica viteza reală a mașinii. Dacă șoferul va încălca normele, sistemul va emite o serie de alarme vizuale și acustice, până la întărirea pedalei de accelerație. Iar dacă cel de la volan va ignora aceste lucruri și va accelera forțat, atunci el riscă să fie taxat prin mesaje de avertizare.
Ce ține de cutia neagră, aceasta va permite stocarea informațiilor vitale precum viteza în momentul impactului, poziția pedalei de frână și accelerație, și alți indicatori necesari. Informațiile vor putea fi accesate de către oamenii legii în timpul investigațiilor asupra accidentului. Companiile de asigurare, vor putea și ele la rândul lor obține acces la "cutia neagră", întru stabilirea profilului șoferului și categoria de risc din care face parte.
Comisia Europeană menționează că aceste sisteme vor putea salva mai mult de 25.000 de vieți omenești. Iar producătorii auto trebuie să le integreze în așa mod, ca șoferii să le accepte și să evite posibilitatea de a le dezactiva.