Din 2022, toate mașinile noi vor fi dotate cu limitator de viteză, „cutie neagră” și nu doar

De Inna   |  23 August, 2021

Distribuie :

Numărul mare de accidente rutiere provocate în ultimii câțiva ani, cauzează apariția multor întrebări și oferă mult prea puține răspunsuri. Întru reducerea numărului de accidente, Uniunea Europeană vine cu câteva recomandări către producătorii auto. Pentru început, să instaleze în noile automobile limitatoare de viteză și o "cutie neagră". 

Dotările menționate anterior, vor deveni obligatorii pentru automobilele ce se vor lansa, începând cu anul 2024. Aceste sisteme vor fi obligatorii, indiferent de segment și echipare, odată ce decizia Comisiei Europene va intra în vigoare. 

Printre cele mai necesare opțiuni sunt: limitatorul inteligent de viteză, detectorul de alcool și "cutia neagră", care va putea fi accesată de către oamenii legii pentru a stabili circumstanțele producerii unui accident. Pe lângă acestea, lista continuă cu încă câteva opțiuni, ce vor deveni obligatorii din luna mai a anului viitor: sistem avansat de frânare automată de urgență, asistent de bandă, sistem de imobilizare a mașinii la detectarea consumului de alcool, monitorizarea stării de atenție și oboseală a șoferului, semnalizarea opririi de urgență și o cameră la mersul cu spatele. 

Multe din aceste sisteme unii producători deja le includ în automobilele sale, doar că în funcție de echiparea aleasă de client. De acum însă, ele vor fi prezente chiar și la cea mai simplă echipare. Nu este exclus că limitatorul inteligent de viteză va da multe bătăi de cap șoferilor. Acest sistem va citi limitele de viteză cu ajutorul unui GPS și va verifica viteza reală a mașinii. Dacă șoferul va încălca normele, sistemul va emite o serie de alarme vizuale și acustice, până la întărirea pedalei de accelerație. Iar dacă cel de la volan va ignora aceste lucruri și va accelera forțat, atunci el riscă să fie taxat prin mesaje de avertizare. 

Ce ține de cutia neagră, aceasta va permite stocarea informațiilor vitale precum viteza în momentul impactului, poziția pedalei de frână și accelerație, și alți indicatori necesari. Informațiile vor putea fi accesate de către oamenii legii în timpul investigațiilor asupra accidentului. Companiile de asigurare, vor putea și ele la rândul lor obține acces la "cutia neagră", întru stabilirea profilului șoferului și categoria de risc din care face parte. 

Comisia Europeană menționează că aceste sisteme vor putea salva mai mult de 25.000 de vieți omenești. Iar producătorii auto trebuie să le integreze în așa mod, ca șoferii să le accepte și să evite posibilitatea de a le dezactiva. 

Recomandate:

Șofer drogat prins pe bulevardul Mircea cel Bătrân: test pozitiv la marijuana - Photo
Sociale
Șofer drogat prins pe bulevardul Mircea cel Bătrân: test pozitiv la marijuana

Un șofer în vârstă de 38 de ani a fost surprins, conducând în mod haotic pe bulevardul Mircea cel Bătrân din capitală, noaptea trecută. Echipajul de patrulare a oprit veh

Inna
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării - Photo
Sociale
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării

Un șofer din Florești a fost condamnat pentru corupție activă după ce a încercat să mituiască un echipaj de patrulare pentru a evita o sancțiune contravențională. Incidentul a avut loc în

Inna
Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric - Photo
Noutăți
Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric

Grupul Stellantis a anunțat închiderea fabricii Vauxhall din Luton, una dintre cele mai vechi uzine auto din Marea Britanie, care va înceta producția după 120 de ani de activitate. Această

Inna