Din cauza tensiunilor economie dintre UE și China, Mercedes este nevoit să renunțe la o marcă de mașini electrice
De Inna | 20 Septembrie, 2024
Mercedes-Benz a anunțat retragerea din parteneriatul său cu BYD, punând capăt asocierii de 13 ani care a stat la baza creării mărcii Denza, un brand premium de mașini electrice din China. Odată cu acest anunț, constructorul german renunță și la acțiunile sale de 10% din Denza, lăsând BYD să devină unic proprietar al mărcii.
Parteneriatul dintre Mercedes-Benz și BYD a început în 2011, cele două companii deținând inițial câte 50% din Denza. Cu toate acestea, după ce vânzările mărcii nu au atins așteptările, în 2021, Grupul Mercedes-Benz, cunoscut atunci sub numele de Daimler, a vândut 40% din acțiuni către BYD, păstrând doar 10%. Acum, cu retragerea definitivă din parteneriat, BYD preia controlul complet asupra mărcii.
Această schimbare vine pe fondul unor tensiuni economice între Uniunea Europeană și China, alimentate de noile taxe vamale suplimentare impuse de UE pentru mașinile electrice produse în China. Taxele au fost implementate în urma unei investigații care a relevat că producătorii chinezi beneficiază de subvenții guvernamentale masive pentru a domina piața europeană.
Deocamdată, reprezentanții Mercedes-Benz din China nu au oferit comentarii suplimentare cu privire la această decizie.