Drive-E – noua familie de motoare Volvo
De AutoExpert | 20 August, 2013
Drive-E – noua familie de motoare Volvo
După despărţirea de Ford şi preluarea companiei de către chinezii de la Geely, unii analişti susţineau la acea vreme că producătorului scandinav va vinde secretele siguranţei către Asia, iar apoi va trece în nefiinţă. Lucrurile nu au stat însă deloc aşa, iar cu investiţiile Geely, Volvo a reuşit să-şi ducă mai departe munca de cercetare în domeniul siguranţei, propunând în ultimele luni o serie de sisteme de siguranţă regăsite în premieră mondială pe automobilele de serie.
Un capitol important din seria independenţei Volvo se mai scrie şi prin anunţarea directă de către constructorul din Goteborg a lansării unei noi generaţii de motoare diesel şi pe benzină. Acestea sunt produse independent de Volvo şi dezvoltate la fabrica proprie din Skövde, Suedia, devenind un nou pas spre despărţirea tehnică de compania Ford.
Astfel, Volvo a lansat două motoare noi de 2.0 litri – unul cu injecţie directă pe benzină şi unul turbodiesel – care livrează puteri pe o plajă foarte largă graţie diferitelor niveluri de setare ale turbinei şi a multiplelor sisteme adiţionale de ultimă oră cu care acestea sunt echipate.
Numite oficial Drive-E, noile motoare ale suedezilor au patru cilindri şi înlocuiesc opt arhitecturi diferite de motoare construite pe trei platforme diferite. Motorul diesel poate livra între 120 şi 230 CP, în timp ce motorul pe benzină este construit pentru a dezvolta versiuni care încep la 140 CP şi merg până la peste 300 CP. În plus, ambele motoare sunt concepute astfel încât să poată face parte şi la nevoie dintr-un sistem hybrid de propulsie.
Referitor la versiunea diesel a motorului Drive-E, aceasta are o apariţie deosebită în persoana sistemului i-Art, care, spun cei de la Volvo, monitorizează activitatea fiecărui cilindru în parte şi adaptează cantitatea de conbustibil injectată în fiecare ciclu. Cu ajutorul unor mini-computere ataşate cilindrilor, motorul reuşeşte să consume mai puţin, să emită mai puţin CO2 şi să dezvolte un sunet sportiv la sarcină. Şi asta nu e tot, cu excepţia i-Art-ului, noile diesel-uri Volvo vin dotate şi cu ultima generaţie a sistemului Twin Turbo, soluţii care reduc frecarea şi apariţia interesantă a unor valve cu ajutorul cărora motorul reuşeşte să se încălzească mai rapid la pornirea la rece.
Primele modele ale mărcii care vor beneficia de noua gamă de motoare devin facelift-urile aplicate recent modelelor S60, V60 şi XC60, acestea urmând să primească două unităţi pe benzină şi una diesel. Cele pe benzină vor fi cunoscute sub numele T5 (245 CP) şi T6 (306 CP), în timp ce diesel-ul vine sub denumirea D4 şi livrează 181 CP.
O altă noutate tehnică semnificativă de la Volvo este apariţia unei cutii automate cu opt trepte care va reprezenta alternativa la transmisia manuală cu şase trepte.