După Cajun, urmează... Pajun ?

De AutoExpert   |  11 Mai, 2012

Distribuie :

După Cajun, urmează... Pajun ?

Peste 200 de modele Ferrari 458 Italia şi Ferrari California sunt rechemate în service pentru o problemă la motor. Care se pare că e destul de gravă.

Până prin 2003, Porsche se dedica unui singur segment auto: coupé-urile. În 2003 însă, a venit pe lume Cayenne, un model care avea să devină primul SUV Porsche. Și, pentru a-și lărgi și mai mult gama, Porsche a lansat în 2010 sedanul Panamera. Acum, nemții țin să-și consolideze piața și pregătesc două modele mai mici, cu numele provizoriu de Cajun și... Pajun.

Cajun s-a transformat ușor, ușor dintr-un proiect în realitate și a scăpat de numele de alună, în detrimentul apelativului de Macan. Pajun este încă la început și singurele informații clare sunt că va fi un Panamera mai micuț, urmând astfel să rivalizeze cu modele precum Mercedes E-Class și BMW Seria 5. Proveniența numelui are semnificații multiple. Pajun este o delicatesă coreană, care are la bază fructe de mare. Google-ul ne spune însă că în finlandeză, pajun înseamnă salcie, în timp ce în galeză înseamnă… cajun. Suntem îndreptățiți așadar să spunem că Porsche suferă de o oarecare lipsă de inspirație atunci când vine vorba de a-și boteza viitoarele modele, chit că este vorba despre un nume care, cel mai probail, se va modifica.

Așadar, singurele informații concrete ne spun că Pajun va fi un sedan, ceva mai mic decât Panamera. Însă, zvonurile circulă repede, astfel încât putem să-ți mai spunem că sunt șanse să vezi următorul model d-abia din 2017. De asemenea, se preconizează că Pajun va ascunde sub capotă atât motoare pe benzină, cu o putere de 316 CP, 414 CP și 513 CP, dar și un V6 diesel de 309 CP, fiind posibil ca ulterior să apară și variante hibride, la fel ca în cazul fratelui mai mare, Panamera.

Ca prețuri, putem să-ți spunem, tot ca informație neoficială, că se va clasa undeva între 65.000 euro și 100.000 euro. Astfel, dacă proiectul va primi undă verde și va intra în fabrici va ajuta la îndeplinirea planului celor de la Porsche de a atinge un număr de 200.000 de unități vândute anual până în 2018.