Şeful ZF consideră că nu sunt necesare mai mult de nouă trepte

De AutoExpert   |  5 Noiembrie, 2012

Distribuie :

Şeful ZF consideră că nu sunt necesare mai mult de nouă trepte

Transmisiile automate cu nouă trepte ar putea să rămână apogeul tehnologiei pentru mulţi ani de acum înainte, conform declaraţiilor făcute de Stefan Sommer, şeful ZF Friedrichshafen. Acesta susţine că transmisiile cu nouă trepte reprezintă "limita naturală" a cutiilor de viteze automate, deoarece orice treaptă în plus aduce de la sine greutate şi complexitate, fără ca acestea să fie răsplătite prin economie de carburant. Până ca transmisiile automate cu nouă trepte să fie depăşite, cei de la ZF au semant deja un contract cu Grupul Chrysler, care va adopta unităţile automate cu opt şi cu nouă trepte pentru modelele sale de volum, acest contract urmând să-i asigure companiei germane un răgaz de la situaţia dificilă de pe piaţa din Europa.

Declaraţia lui Stefan Sommer vine la scurtă vreme de la anunţul Hyundai Motor Group privind dezvoltarea unei transmisii automate cu zece trepte. Coreenii urmau să realizeze in-house o asemenea transmisie, dar detaliile despre aceasta sunt limitate. Între timp, GM şi Ford au semnat un contract care priveşte dezvoltarea independentă a transmisiilor automate cu nouă şi cu zece trepte. Respectivele transmisii urmează să fie folosite pe majoritatea modelelor din gamele celor doi constructori americani, ceea ce ar duce la economii de scară importante pentru ambii parteneri. Atât reprezentanţii General Motors, cât şi reprezentanţii Ford au declarat că vor prezenta în curând un acord definitiv în acest sens, dar au refuzat să dea detalii despre caracteristicile viitoarelor transmisii pe care le vor dezvolta.

Julio Caspari, preşedintele diviziei americane a ZF, a declarat că diferenţa dintre o transmisie automată perfectă din punct de vedere teoretic şi o unitate actuală este de numai 11% în materie de eficienţă. Caspari susţine că orice transmisie automată care trece de pragul de nouă trepte ar fi construită strict din raţiuni de marketing şi nu ar oferi economii de carburant semnificative în raport cu o unitate cu opt sau cu nouă trepte. Cei de la ZF au lansat prima lor transmisie cu opt trepte în anul 2009. Unitata respectivă este cu 11% mai eficientă decât o unitate echivalentă care are şase trepte. În 2013, cei de la ZF vor începe producţia primelor transmisii automate cu nouă trepte, care sunt la rândul lor cu 16% mai eficiente decât transmisiile automate cu şase trepte.