Volvo FMX!

De AutoExpert   |  14 Iulie, 2011

Distribuie :

 

Volvo FMX!

Este vorba despre un vehicul proiectat pentru a face munca şoferului mai uşoară şi mai eficientă, fiind cunoscut faptul ca aplicaţiile din domeniul construcţiilor sunt foarte solicitante pentru conducătorul auto.FMX este propulsat de motorizări de 11 l (330, 370, 410 şi 450 CP în versiunea EURO 5 şi 330, 370 şi 410 CP în versiune EEV) sau 13 l (380, 420, 460 şi 500 CP pentru EURO 5 şi 420, 460 şi 500 CP - EEV). Demn de menţionat este şi faptul că Volvo Engine Brake Plus (VEB+) oferă, acum, o putere de frânare impresionantă, de până la 375 kW la 2.300 rpm. Sistemul de frânare pe discuri Volvo EBS (controlat electronic) este disponibil cu pachete software Medium şi High, atât pentru capetele tractor, cât şi pentru autoşasiuri.

Gama de sisteme de frânare include, de asemenea, versiuni de frâne-tambur Z-cam, cu ABS. Gama de cabine include versiuni de zi L1EH1, cu înălţime interioară de 157 cm, cu 114 cm deasupra compartimentului motor. Cabina cuşetă L2H1 oferă spaţii de dormit pentru 1 sau 2 şoferi şi aceleaşi înălţimi interioare, în timp ce cabina Globetrotter (L2H2) oferă, în plus faţă de spaţiile de depozitare mai generoase din partea superioară, o înălţime interioară de 196 cm şi 153 cm deasupra tunelului motorului şi, bineînţeles, cuşete confortabile pentru unul sau doi şoferi. Sistemele de suspensie sunt pe arcuri sau versiuni pneumatice, acestea din urmă fie numai pe spate, sau şi pe faţă. Unul dintre cele mai interesante noi elemente propuse de Volvo FMX este cutia de viteze automatizată I-Shift cu 12 trepte. Prin intermediul noului program P+ al I-Shift, senzorul de încărcare asigură că vehiculul selectează treapta corectă de viteză la pornire, în funcţie de sarcina încărcată. Senzorul este instalat pe camioanele FMX, echipate cu suspensie pe arcuri cu foi, foarte utilizată în domeniul aplicaţiilor de şantier.

De asemenea, funcţiunea previne schimbarea într-o treaptă superioară de viteze în urcarea pantei, ceea ce ar genera o pierdere de cuplu, şoferul câştigând viteză înainte de pantă, fără riscul schimbării treptelor, lucru obţinut prin menţinerea butonului - (minus) apăsat pe levierul schimbătorului şi eliberarea lui, când camionul pierde viteză în pantă. Schimbarea inferioară a treptelor se realizează în mod normal.