Europenii majorează prețurile pentru mașinile termice, pentru a provoca interes față de mașini electrice
De Inna | 19 Decembrie, 2024
Într-o încercare de a se conforma reglementărilor Uniunii Europene privind emisiile de CO2, constructorii auto europeni cresc prețurile modelelor cu motoare pe benzină și diesel pentru a face vehiculele electrice mai atractive pentru consumatori. Începând cu 1 ianuarie 2025, UE va introduce norme mai stricte privind emisiile de CO2 ale mașinilor noi, stabilind un plafon de 93.6 grame de CO2 pe kilometru, ceea ce reprezintă o reducere semnificativă de 19% față de valorile din 2024.
Pentru a evita amenzi mari și a se alinia la noile cerințe, constructorii de automobile vor trebui să vândă mai multe mașini electrice. Conform noilor reglementări, cel puțin 20% din vânzările totale ale unui producător trebuie să fie reprezentate de vehicule cu emisii zero. Din păcate pentru producători, publicul european nu pare încă suficient de convins de viitorul electricității, motiv pentru care aceștia au început să crească prețul vehiculelor cu motoare termice pentru a face modelele electrice să pară mai accesibile.
Companii mari precum Stellantis, Volkswagen și Renault au început deja să aplice această strategie. În octombrie, toate modelele Peugeot vândute în Franța (cu excepția celor electrice) au fost scumpite cu până la 500 de euro, în contextul în care majorarea prețurilor pentru modelele termice s-a generalizat pe întreg continentul. Această măsură are rolul de a reduce diferența de preț între mașinile electrice și cele pe benzină sau diesel, stimulând astfel cererea pentru modelele ecologice.
Pentru a atrage mai mulți clienți, producătorii pregătesc lansarea unor mașini electrice accesibile, cum ar fi Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval și Renault R5 E-Tech, toate cu prețuri sub 25.000 de euro. Alte modele, precum Skoda Epiq și Volkswagen ID.2, vor viza același segment, oferind alternative electrice la prețuri competitive. De asemenea, Renault Twingo și Kia EV2 vor adresa și ele publicul doritor de vehicule electrice accesibile.
Totuși, nu toți actorii din industria auto sunt de acord cu aceste măsuri. Deși vânzările de mașini electrice au crescut, ele reprezintă doar 13% din piața europeană în acest an, iar mulți politicieni și experți solicită relaxarea reglementărilor pentru a evita riscurile economice. În cazul în care normele de emisii nu vor fi îndeplinite, amenzile aplicate industriei auto ar putea ajunge la sumă colosală de 15 miliarde de euro.