Evoluţia căştii de protecţie din Formula 1

De AutoExpert   |  6 Octombrie, 2012

Distribuie :

Evoluţia căştii de protecţie din Formula 1

Casca de curse este unul din elementele de sigurantă cu caracter obligatoriu în orice competiţie motorizată, însă lucrurile nu au stat mereu aşa, căştile începând să evolueze abia după conştientizarea riscului enorm la care se expuneau piloţii.

Într-o eră a vitezei în care accentul este pus pe motoare cât mai puternice folosite pentru scoaterea unor timpi cât mai buni pe circuit, elementele de siguranţă au puţine şanse să îşi facă loc în peisaj pentru fanii motorsport. Asta nu înseamnă însă că oficialii şi organizatorii unor competiţii precum Formula 1 nu acordă o atenţie maximă siguranţei piloţilor ce iau parte la curse.

Însă nu a fost aşa dintotdeauna. Din materialul video prezentat de pilotul de Formula 1 Nico Rosberg, aflăm că în Europa anului 1964, piloţii nu erau obligaţi să poarte casca de protecţie, aşa că nimeni nu era preocupat de acestea. A fost nevoie ca germanul Rudolf Carraciola să participe la Indy 500 GP în Statele Unite ale Americii pentru a fi obligat de unul din stewarzi să poarte ceva asemănător cu o glugă din piele pe post de cască. Aceasta avea să-i salveze viaţa pilotului, după ce o pasăre l-a lovit în faţă în timpul cursei.

A fost nevoie tot de un incident - de data aceasta cu o piatră care i-a sărit în faţă altui pilot - pentru ca fiecare cască să primească un vizor care să protejeze zona ochilor fără a afecta câmpul vizual al pilotului. Aşa s-a ajuns în prezent la fabricarea căştilor de protecţie moderne pentru Formula 1, ce au la bază materiale inovatoare. De exemplu, o cască obişnuită de Formula 1 este realizată din fibră de carbon şi cântăreşte doar 1,2 kg. Însă felul cum protejează pilotul este cu adevărat uimitor. Datoriă materialelor din care este confecţionată, casca poate rezista unor forţe imense fără a se deforma. Cât de mari? De exemplu, un glonţ ce se deplasează cu 400 m pe secundă nu poate penetra peretele unei asemenea căşti.

În plus, casca rezistă 30 de secunde la temperaturi de 8000C în cazul unui incendiu şi deşi este proiectată să dureze o viată, piloţii de Formula 1 le schimbă de câteva ori pe sezon, din motive de siguranţă. Un lucru logic, când ştii că urmează să goneşti cu 250 km/h pe circuit.

Recomandate:

Kia dezvăluie noi detalii despre EV9 GT. Accelerează până la 100 km/h în doar 4 secunde - Photo
Noutăți
Kia dezvăluie noi detalii despre EV9 GT. Accelerează până la 100 km/h în doar 4 secunde

Constructorul coreean de automobile a publicat o serie de informații noi cu privire la modelul EV9 GT. Datorită noilor propulsoare, modelul va putea atinge 100 km/h în doar 4 secunde. C

Inna
Circa 5.500 m2 de drum au fost supuși lucrărilor de plombare cu asfalt fierbinte - Photo
Sociale
Circa 5.500 m2 de drum au fost supuși lucrărilor de plombare cu asfalt fierbinte

În perioada 22 - 28 aprilie 2024, Î.M. Regia "Exdrupo" a realizat mai multe intervenții de lichidare a situațiilor de avarie pe drumurile principale din municipiul

Inna
(VIDEO) Cum și de ce au apărut denivelările artificiale pe un traseu național - Photo
Sociale
(VIDEO) Cum și de ce au apărut denivelările artificiale pe un traseu național

În weekend, Administrația de Stat a Drumurilor a primit un val de critici din partea șoferilor, dar și din partea internauților. O singură postare pe rețelele de socializare a reușit să adune ma

Inna
În atenția șoferilor! Pe str. Uzinelor este suspendat traficul rutier! Au loc filmări - Photo
Sociale
În atenția șoferilor! Pe str. Uzinelor este suspendat traficul rutier! Au loc filmări

Din cauza filmărilor unui lungmetraj pe străzile Chișinăului, astăzi, 29 aprilie, în intervalul 07:00 – 13:00, va fi sistat traficul rutier pe strada Uzinelor (drumul necropola) în p

Inna
Cea mai puternică versiune a lui Defender debutează în luna iulie - Photo
Noutăți
Cea mai puternică versiune a lui Defender debutează în luna iulie

Defender OCTA va fi cea mai puternică versiune a modelului britanic. Sub capota off-roaderului este un V8, twin-turbo, mild-hybrid. Debutul modelului este programat pentru 3 iulie curent. Mai

Inna