Evoluţia căştii de protecţie din Formula 1

De AutoExpert   |  6 Octombrie, 2012

Distribuie :

Evoluţia căştii de protecţie din Formula 1

Casca de curse este unul din elementele de sigurantă cu caracter obligatoriu în orice competiţie motorizată, însă lucrurile nu au stat mereu aşa, căştile începând să evolueze abia după conştientizarea riscului enorm la care se expuneau piloţii.

Într-o eră a vitezei în care accentul este pus pe motoare cât mai puternice folosite pentru scoaterea unor timpi cât mai buni pe circuit, elementele de siguranţă au puţine şanse să îşi facă loc în peisaj pentru fanii motorsport. Asta nu înseamnă însă că oficialii şi organizatorii unor competiţii precum Formula 1 nu acordă o atenţie maximă siguranţei piloţilor ce iau parte la curse.

Însă nu a fost aşa dintotdeauna. Din materialul video prezentat de pilotul de Formula 1 Nico Rosberg, aflăm că în Europa anului 1964, piloţii nu erau obligaţi să poarte casca de protecţie, aşa că nimeni nu era preocupat de acestea. A fost nevoie ca germanul Rudolf Carraciola să participe la Indy 500 GP în Statele Unite ale Americii pentru a fi obligat de unul din stewarzi să poarte ceva asemănător cu o glugă din piele pe post de cască. Aceasta avea să-i salveze viaţa pilotului, după ce o pasăre l-a lovit în faţă în timpul cursei.

A fost nevoie tot de un incident - de data aceasta cu o piatră care i-a sărit în faţă altui pilot - pentru ca fiecare cască să primească un vizor care să protejeze zona ochilor fără a afecta câmpul vizual al pilotului. Aşa s-a ajuns în prezent la fabricarea căştilor de protecţie moderne pentru Formula 1, ce au la bază materiale inovatoare. De exemplu, o cască obişnuită de Formula 1 este realizată din fibră de carbon şi cântăreşte doar 1,2 kg. Însă felul cum protejează pilotul este cu adevărat uimitor. Datoriă materialelor din care este confecţionată, casca poate rezista unor forţe imense fără a se deforma. Cât de mari? De exemplu, un glonţ ce se deplasează cu 400 m pe secundă nu poate penetra peretele unei asemenea căşti.

În plus, casca rezistă 30 de secunde la temperaturi de 8000C în cazul unui incendiu şi deşi este proiectată să dureze o viată, piloţii de Formula 1 le schimbă de câteva ori pe sezon, din motive de siguranţă. Un lucru logic, când ştii că urmează să goneşti cu 250 km/h pe circuit.

Recomandate:

Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării - Photo
Sociale
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării

Un șofer din Florești a fost condamnat pentru corupție activă după ce a încercat să mituiască un echipaj de patrulare pentru a evita o sancțiune contravențională. Incidentul a avut loc în

Inna
Șofer drogat prins pe bulevardul Mircea cel Bătrân: test pozitiv la marijuana - Photo
Sociale
Șofer drogat prins pe bulevardul Mircea cel Bătrân: test pozitiv la marijuana

Un șofer în vârstă de 38 de ani a fost surprins, conducând în mod haotic pe bulevardul Mircea cel Bătrân din capitală, noaptea trecută. Echipajul de patrulare a oprit veh

Inna
Alertă meteo: se anunță ceață densă și vizibilitate redusă sub 200 metri! - Photo
Sociale
Alertă meteo: se anunță ceață densă și vizibilitate redusă sub 200 metri!

Serviciul Hidrometeorologic de Stat (SHS) a emis un Cod Galben de ceață pentru întreg teritoriul Republicii Moldova, valabil începând de astăzi, 27 noiembrie.Conform prognozelor,

Inna
Drumul care conectează Țâpova de R20, a fost reabilitat - Photo
Sociale
Drumul care conectează Țâpova de R20, a fost reabilitat

Un drum reabilitat, care leagă localitățile Mincenii de Jos, Mincenii de Sus, Horodiște, Slobozia-Horodiște, Lalova și Țâpova de drumul național Orhei-Rezina, a fost confirmat ca fiind de î

Inna
Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric - Photo
Noutăți
Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric

Grupul Stellantis a anunțat închiderea fabricii Vauxhall din Luton, una dintre cele mai vechi uzine auto din Marea Britanie, care va înceta producția după 120 de ani de activitate. Această

Inna
BMW și Mini revoluționează producția! Mașinile noi se conduc singure în uzine - Photo
Noutăți
BMW și Mini revoluționează producția! Mașinile noi se conduc singure în uzine

BMW a introdus o tehnologie de conducere autonomă revoluționară, care permite noilor modele BMW și Mini să se deplaseze singure în interiorul fabricilor imediat după finalizarea asamblării.

Inna