Faceți cunoștință cu noul Volkswagen Multivan T7! Versiune plug-in hybrid și soluții inteligente ce conferă mai mult confort și spațiu
De Sergiu | 11 Iunie, 2021
În sfârșit, după luni de așteptare, imagini teaser și poze spion, Volkswagen a prezentat noul Multivan T7! Noul Multivan este primul din istoria bogată a modelului care beneficiază de un sistem plug-in hybrid și vine echipat cu cutie DSG standard și sistem de rulare semi-autonom de nivel 2.
Designul exterior al noului Multivan aduce un omagiu ADN-ului generațiilor precedente, începând cu popularul T3. Montanții A sunt instant recunoscuți și au funcția de a îmbunătăți vizibilitatea. Prizele de aer frontale sunt nuanțate în aceeși culoare ca și caroseria, au devenit mai mici, un tribut adus versiunilor cu motoare amplasate în spate.
La capitolul dimensiuni, Multivan înregistrează 1.941 mm lățime, lungimea măsoară 4.973 mm, iar înălțimea atinge până la 1.903 mm. Nemții pun la dispoziție și o versiune alungită, de 5.173 mm. Noua generație are deci un ampatament mai mare, de 3.124 mm și un profil redesenat, proiectat pentru a îmbunătăți indicii aerodinamici și reducerea consumului de combustibil pentru o autonomie îmbunătățită.
Multivan este disponibil în combinații de două culori, jante de până la 19 inci și trei specificații - Multivan, Life și Style. Pentru o mai bună ambianță interioară, clienții pot opta pentru un acoperiș panoramic din sticlă laminată, care nu doar crește luminozitatea, dar și reduce radiația termală cu 44%.
Noul Multivan este dotat cu lumini LED în versiunea standard, dar pot fi comandate și faruri cu tehnologie IQ.LIGHT. Sistemul IQ.LIGHT prezintă, de asemenea, o bară laterală LED iluminată în grila radiatorului ca element suplimentar al luminilor de zi.
În habitaclu, se oferă spațiu și flexibilitate de neegalat. Sunt disponibile versiuni cu până la șapte locuri. Cele cinci locuri din spate pot fi reconfigurate conform bunului plac; al doilea rând de scaune poate fi rotit la 180 grade pentru a crea o ambianță în stil conferință. În locul scaunelor de tip banchetă din rândul trei, noul Multivan dispune de scaune individuale, care pot fi configurate pentru o flexibilitate completă.
O nouă masă multifuncțională cu înălțime reglabilă, suporturi pentru pahare și coș pentru depozitare, a fost proiectată pentru noul Multivan. Folosind șina centrală, aceasta poate fi deplasată între oricare dintre rândurile de scaune și, pentru prima dată, poate fi folosită ca masă centrală între scaunele din primul rând.
Modelul este oferit doar cu o cutie de viteze DSG, controlată prin tehnologia shift-by-wire, ceea ce înseamnă că schimbătorul de viteze a fost înlăturat pentru a spori și mai mult spațiul util, cu comenzile integrate ergonomic în tabloul de bord.
În versiunea de bază, Multivan oferă 469 litri de spațiu pentru bagaje în spatele celui de-al treilea rând de scaune, care poate fi extins la 1.844 litri și 3.672 litri la eliminarea scaunelor rândului trei și doi, respectiv. Versiunea cu ampatament mărit poate oferi până la 4.053 litri de spațiu util.
Afișajul ‘Digital Cockpit’ de 10.25 inci și ecranul tactil de 10.0 inci pentru infotainment completează funcțiile de conectivitate. Dispuse central între cele două sunt noile controale DSG. Lângă acestea sunt integrate două prize USB-C (standard). Pentru prima dată pe un model de vehicule comerciale Volkswagen, este disponibil un afișaj frontal.
Sistemul standard de infotainment se numește „Ready 2 Discover”, și include un eSIM integrat. We Connect poate fi utilizat gratuit pentru o perioadă nelimitată, cu servicii precum asistență la avarie și starea vehiculului.
Toate sistemele de infotainment pot fi complementate cu un sistem acustic Harmon Kardon dezvoltat special pentru Multivan. În plus față de 14 difuzoare, aceste e dotat cu un amplificator Ethernet cu 16 canale și patru setări de sunet.
O suită de sisteme de asistență în număr de 34 sporesc siguranța. Standard este disponibil sistemul Front Assist care cuprinde City Emergency Braking, Dynamic Road Sign Display și Lane Assist. Alte sisteme noi includ Car2X - care permite comunicarea locală cu alte vehicule și infrastructura autostrăzilor pentru a oferi avertizări cu privire la orice pericol, protecție, asistență contra vântului transversal și asistență la oprire.
În premieră pentru Volkswagen, este disponibilă funcția IQ.DRIVE Travel Assist, care permite conducerea semi-autonomă de nivel 2.
Bazat pe platforma MQB a grupului Volkswagen, noul Multivan, care are o capacitate de remorcare de până la 2.000 kg, este disponibil cu trei motorizări, inclusiv pentru prima dată, o opțiune plug-in hybrid.
Noul Multivan eHybrid combină un propulsor TSI de 1.4 litri volum (150 CP) cu un motor electric de 85kW pentru a produce o putere combinată de 218 CP, oferind o conducere silențioasă, cu emisii zero atunci când este în modul full electric. EHybrid folosește o cutie de viteze DSG cu șase trepte personalizată.
Bateria de tip litiu-ion de 13kWh este poziționată sub podeaua plată a lui Multivan, economisind spațiu interior și recentrând centrul de greutate al vehiculului.
Multivan mai poate fi echipat și cu două motoare turbo pe benzină: un 1.5 TSI de 136 CP și un 2.0 TSI de 204 CP. Un turbo diesel cu un output de 150 CP, se va alătura anul viitor. Toate acestea sunt disponibile cu o cutie de viteze DSG cu șapte trepte.
Nemții vor să detașeze Multivan de gama Transporter, pentru a diferenția mai facil versiunile. De asemenea, va fi dezvoltată și latura electrică cu viitorul ID.BUZZ. În acest context, noul Multivan va fi vândut în paralel cu gama 6.1. Startul vânzărilor va fi dat în lunile ce urmează!