Farurile laser de la BMW
De AutoExpert | 14 Octombrie, 2011
Primele imagini cu farurile laser de la BMW
BMW nu s-a multumit doar sa duca tehnologia farurilor cu LED la un alt nivel. Ci a vrut sa arate lumii ca este o marca inovatoare cu totul. Si pentru asta, a reusit sa dezvolte tehnologia farurilor cu laser.
Dupa tehnologia LED, inginerii de la BMW lucreaza la dezvoltarea unor faruri cu laser. Scopul acestora este siguranta si confortul, cu un grad mult mai mare de eficienta. Se pare ca un bec cu laser produce cu 70% mai multa lumina decat unul cu LED, per watt. Iar la masinile electrice, precum BMW i8, fiecare watt conteaza enorm.
Farurile cu laser de la BMW folosesc un fascicol de lumina laser albastra, care este proiectat intr-o prisma din fosfor. De acolo, lumina este disipata si este transformata intr-o lumina normala, de culoarea alba.
Prin definitie, lumina laser este diferita fata de cea solara sau orice alta forma de lumina artificiala. Lumina laser este monocromatica, adica razele au aceeasi lungime. I se mai spune si o sursa de lumina "coerenta", adica undele sale au diferente de faze constante. Prin urmare, lumina laser produce raze paralele cu o intensitate de mii de ori mai mare decat LED-urile conventionale. In cadrul farurilor, aceste caracteristici pot fi folosite pentru o serie larga de functii, cu un consum mai mic chiar si decat LED-urile. Mai exact, luminile cu laser fac economie de combustibil.
Intensitatea farurilor cu laser nu produce vreun rau oamenilor, animalelor sau mediului inconjurator, cand este folosita la masina. Mai ales, pentru ca lumina nu este emisa direct ci este convertita intr-o forma ce poate fi folosita in trafic. Rezultatul este o lumina stralucitoare, alba, placuta ochiului, ce nu consuma aproape deloc energie.
Luminile cu laser nu reprezinta ceva nou. Dar in domeniul auto, se pare ca BMW sunt pionierii momentan. Insa in segmentul alimentar, aceste lumini exista deja, nefiind percepute de oameni. Si asta pentru ca dimensiunile lor sunt foarte mici, avand numai cativa microni fiecare dioda, spre deosebire de cativa milimetri cum au cele pe LED. In viitor, acesta poate fi un avantaj, pentru ca farurile vor deveni din ce in ce mai mici, lucru ce va ajuta designul BMW tot mai futurist.