Ferrari a dezvelit noul supercar plug-in hybrid 296 GTB! V6 twin-turbo, 830 CP și autonomie electrică de 25 km
De Sergiu | 24 Iunie, 2021
Constructorul din Maranello prezintă noul supercar plug-in hybrid 296 GTB. Cea mai nouă creație a italienilor dispune de un V6 și un motor electric, care dezvoltă în ansamblu 830 CP.
Datorită ampatamentului scurt și a structurii sale reliefate, modelul 296 GTB este cea mai compactă berlinetta care a ieșit de pe porțile uzinei Ferrari în ultimul deceniu.
Unul dintre cele mai recunoscute caracteristici ale aspectului modelului 296 GTB este cockpitul său, care are un parbriz în stilul vizierei care se suprapune pe geamurile laterale. Adoptată deja pe mai multe Ferrari în ediție limitată, inclusiv J50, și model custom made, această temă va fi îndelung exploatată pe viitor.
Noul supercar are o singură terminație de evacuare, dispusă central. Aripa este integrată în caroserie între stopuri și completează designul.
Sistemul plug-in hybrid permite o autonomie pur electrică de 25 kilometri în modul eDrive. Atingerea acestui indicator a fost posibilă grație dimensiunilor compacte și aerodinamicii îndelung lucrate. Simplitatea designului amintește de modele consacrate al constructorului italian, în primul rând de modelul 250 LM din 1963.
Clienții pretențioși, care vor să exploateze în deplină măsură potențialul supercarului italian, pot opta pentru pachetul Assetto Fiorano, care include elemente aerodinamice speciale ce mai reduc și masa până la 1.470 kilograme.
Proiectul motorului V6 a fost realizat de ingineri de la zero. Modelul 296 GTB devine astfel primul Ferrari care se mândrește cu două turbine amplasate în interiorul V-ului. Această arhitectură prezintă o serie de avantaje, inclusiv reducerea centrului de greutate, a masei și a spațiului ocupat de agregat. Motorul în V la 120 grade are 2.992 centimetri cubi și potrivit Ferrari setează un nou record de putere pentru o mașină de producție de 221 CP per litru volum.
În combinație cu motorul electric, agregatul V6 din aluminiu dezvoltă un total de 830 CP și 740 Nm, fapt ce-l propulsează pe 296 GTB printre liderii segmentului de mașini sport cu tracțiune spate. Constructorul mai menționează că feedback-ul pedalei de accelerație este instant și contribuie însemnat la dinamica mașinii.
Transmisia supercarului plug-in hybrid este una automată cu opt rapoarte. Un ambreiaj este poziționat între motorul termic și echivalentul electric al acestuia, pentru a decupla unitatea termică când vehiculul rulează în modul electric.
Pentru a obține acest output specific, a fost necesară creșterea presiunii în camera de ardere. Acest lucru, la rândul său, a necesitat cizelarea motorului din punct de vedere termo-fluido-dinamic și structural.
Injectorul și bujia sunt poziționate pentru a îmbunătăți crearea amestecului de combustibil și aer. Presiunea sub care combustibilul ajunge în camera de ardere este de 350 de bari.
Turbinele sunt realizate dintr-un material special ce permite atingerea pragului de 180.000 rpm. În ciuda productivității ridicate, piesele au dimensiuni mai mici decât cele montate pe un motor V8.
Acesta este primul Ferrari cu o arhitectură plug-in hybrid cu tracțiune spate în care motorul termic este integrat cu un agregat electric montat în spate, care produce până la 167 CP și este derivat din Formula 1.
Mărimea compactă și structura sa a contribuit la scurtarea ampatamentului modelului 296 GTB. Motorul electric încarcă bateria, pornește propulsorul V6, îl alimentează cu cuplu și putere suplimentară și permite ca mașina să fie condusă în regimul full electric. Designul îmbunătățit al acestuia permite un cuplu maxim de 315 Nm, cu aproximativ 20% mai mult decât iterațiile anterioare. Bateria care-l alimentează are o capacitate de 7.45 kWh.
Umplutura tehnică în tandem cu aerodinamica îmbunătățită permite atingerea reprizei de 0-100 km/h în 2.9 secunde, sprintul până la 200 km/h necesită 7.3 secunde, iar viteza maximă trece de 330 km/h.
Motorul V6 și cutia de viteze sunt răcite de două radiatoare instalate în partea din față a mașinii, înaintea roților frontale, unde există și două condensatoare pentru răcirea bateriei de înaltă tensiune.
Tranziția între modurile electrice și hybrid are loc prin intermediul unui selector de gestionare a energiei (eManettino) cu patru poziții:
- eDrive: motorul cu ardere internă este oprit și roțile din spate au o acționare electrică pură; cu o baterie complet încărcată, mașina poate parcurge 25 km la o viteză maximă de 135 km/h;
- Hybrid (H): acesta este modul implicit la aprindere. Fluxurile de putere sunt gestionate pentru eficiență maximă, iar logica de control definește intervenția motorului cu ardere internă. Cu motorul pornit, mașina își dezvoltă puterea și performanța maximă;
- Performance: V6-le este întotdeauna pornit și ajută la menținerea eficienței bateriei pentru a asigura întotdeauna puterea maximă;
- Qualify: oferă performanțe maxime.
Data lansării comerciale nu a fost anunțată, la fel și tirajul supercarului. Modelul anunță o nouă etapă la Ferrari, incluisv lansare primului său SUV în 2022.