Focus pe EcoBoost

De AutoExpert   |  8 August, 2012

Distribuie :

Focus pe EcoBoost

Ce vrea să demonstreze minunăția 999 cmc?

Gingașul TwinAir, ale cărui atribute au fost confirmate de premiul Motorul Internațional al Anului (ediția 2011), au dus la un alt nivel standardele downsizing-ului și au generat un impuls puternic în ceea ce privește cercetarea și dezvoltarea motoarelor mici și potente. Iar Ford a reacționat.

Noua generație Focus aduce, pe lângă multitudinea de echipări tehnologice și un tren de rulare demn de toată lauda, cel mai puternic exemplu de downsizing pe care l-a cunoscut industria auto pe o mașină de serie. Din istorie. În spiritul evenimentelor actuale, EcoBoost-ul de 1,0 litri este un fel de Usain Bolt al industriei auto.

Vorbesc, evident, de premiantul EcoBoost de 1,0 litri care a fost votat de presa internațională de specialitate Motorul Anului la nu mai puțin de trei categorii. Un motor turbo cu trei cilindri în linie care produce 125 CP și consumă, în medie, 5 l/100 km.

Cât de bun poate să fie EcoBoost-ul de nici un litru?

Având în vedere că motorul de 1,0 litri vine să-l înlocuiască pe deja-clasicul de 1,6 litri aspirat de la Ford, reticența privind eficiența și capabilitatea este una destul de naturală și fondată, cel puțin până în momentul în care îl conduci. Însă EcoBoost se descurcă remarcabil cu cele aproape 1,3 tone ale lui Focus (se descurcă chiar și cu cele 1,4 tone ale lui Grand C-Max). E clar că nu oricare motor de Matiz căruia i-ai pune o turbosuflantă s-ar achita de atribuții în același fel onorabil în care o face cel de la Ford.

Deci nu este chiar un simplu motoraș de un litru...

Desigur, pentru asta au fost necesare câteva modificări. Una dintre ele este chiar turbosuflanta, dezvoltată în parteneriat cu cei de la Continental, care se poate învârti cu o viteză de până la 248.000 rpm și a cărui presiune în capul pistonului poate ajunge până la 348 psi. Apoi, pentru a scăpa de temperaturi foarte ridicate, galeria de evacuare este răcită cu apă. În ciuda cilindreei reduse, motorul nu este atât de solicitat pe cât ai crede. De fapt, a fost și tunat (de cei de la Superchips) numai prin modificarea parametrilor soft-ului, ajungând la 145 CP și 227 Nm (în loc de 170/200 Nm, cât are standard). Deci, lucrurile pot merge și mai departe.

Și cum este la condus?

Iar lipsa de solicitare se simte și atunci când îl conduci. Este silențios la ralanti sau în turații joase, începând să huruie delicios de plăcut odată trecut de 2.700 rpm. Și, în ciuda lipsei unui arbore de contraechilibrare, este foarte rafinat. De fapt, probabil cel mai rafinat dintre Focus-uri. Însă asta nu înseamnă că este și molatec: cuplu maxim (de 200 Nm) este disponibil începând cu 1.400 rpm și se întinde până la 4.500 rpm. Nu încerca, totuși, depășiri rapide dacă turometrul îți indică mai puțin de 2.500 rpm, pentru că s-ar putea să fii un pic dezamăgit. Cu alte cuvinte, nu uita că ai un motor de doar un litru sub capotă.

Ajutat de o cutie manuală în șase trepte, EcoBoost poate înregistra un consum mixt de 5 litri pentru suta de kilometri parcursă în condiții optime.

EcoBoost este disponibil și în variantă de 100 CP, cuplată la o cutie de viteze manuală în cinci trepte. Iar gama de versiuni a motorului de 1,0 litri urmează să primească și o versiune aspirată de 75 CP - probabil pentru modele mai mici.

Deci, Ford ne arată că „mai puțin” chiar poate fi „mai bun”...

Ford tocmai ne-a arătat ce înseamnă downsizing. Un motoraș care stabilește un record pe care nu-l văd a fi depășit prea curând. Pentru că este, pur și simplu, genial.

CIFRE:

999 cmc, 3L, FWD, 125 CP, 200 Nm, 5,0 l/100 km, 114 g/km CO2, 0-100 în 11,3 secunde, 193 km/h, 1.279 kg.

Recomandate:

Tragedie la Bădiceni. Un bărbat a murit, iar alți doi au fost răniți după ce un șofer beat a intrat cu mașina într-un copac - Photo
Accidente
Tragedie la Bădiceni. Un bărbat a murit, iar alți doi au fost răniți după ce un șofer beat a intrat cu mașina într-un copac

Un accident rutier grav a avut loc în seara zilei de 30 iunie, în satul Bădiceni, raionul Soroca. Un bărbat de 37 de ani și-a pierdut viața, iar alți doi tineri au fost răniți după ce auto

Inna
S-a întâmplat! Podul din str. Mihai Viteazul, a fost deschis pentru circulația rutieră! - Photo
Sociale
S-a întâmplat! Podul din str. Mihai Viteazul, a fost deschis pentru circulația rutieră!

Circulația rutieră pe podul din str. Mihai Viteazul se desfășoară pe toate 4 benzi dedicate, câte 2 benzi pe fiecare sens. Anunțul mult așteptat, după ani de reparație și amânări, a fost f

Inna
Strada Veronica Micle din centrul Chișinăului, va fi complet reamenajată. Primăria pune accent pe pietoni - Photo
Sociale
Strada Veronica Micle din centrul Chișinăului, va fi complet reamenajată. Primăria pune accent pe pietoni

Un segment important al străzii Veronica Micle, situat între arterele Pușkin și Armenească, urmează să fie complet reamenajat în cadrul unui proiect-pilot de revitalizare urbană. Autorităț

Inna
Ferrari 296 GT3 Evo - noul bolid de competiție pentru sezonul 2026, pregătit să domine cursele GT3 - Photo
Noutăți
Ferrari 296 GT3 Evo - noul bolid de competiție pentru sezonul 2026, pregătit să domine cursele GT3

Ferrari a prezentat, în mod oficial, modelul 296 GT3 Evo, cea mai nouă armă a Scuderiei pentru competițiile auto internaționale din categoria GT3. Această versiune reprezintă un upgrade sem

Inna
Cerere record pentru noul BMW M2 CS. Modelul primește o producție extinsă din cauza interesului uriaș - Photo
Noutăți
Cerere record pentru noul BMW M2 CS. Modelul primește o producție extinsă din cauza interesului uriaș

BMW a fost luat prin surprindere de succesul înregistrat de noul M2 CS, versiunea de top a coupe-ului compact din gama bavareză. Cererea pentru acest model de performanță a depășit toate estimăr

Inna