Ford îşi cere scuze pentru reclamele în care apar femei înghesuite în portbagaj

De AutoExpert   |  25 Martie, 2013

Distribuie :

Ford îşi cere scuze pentru reclamele în care apar femei înghesuite în portbagaj

Ford şi-a cerut scuze pentru reclamele din presa scrisă realizate de agenţia JWT din India pentru promovarea lui Ford Figo. Cele trei reclame ofensatoare încercau să promoveze spaţiul oferit de portbagajul lui Figo cu sloganul "Lasă-ţi grijile în spate cu portbagajul extra-large al lui Figo", însoţit de imagini care prezentau femei sau personalităţi legate în portbagaj. Două din cele trei reclame prezentau femei legate de mâini şi de picioare în portbagajul lui Figo, iar la volan se afla o celebritate. Cea de-a treia reclamă îi prezenta pe Fernando Alonso, Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel legaţi în portbagajul unui Figo condus de Michael Schumacher.

Agenţia a gândit reclama ca fiind simpatică, sloganul fiind că poţi uita de griji datorită portbagajului spaţios al modelului Ford Figo, cel mai ieftin model al mărcii pe plan mondial. Reclamele au fost proiectate doar ca test, pentru a testa reacţia concurenţei, însă angajaţii agenţiei de publicitate le-au postat pe un site de profil.

"Regretăm acest incident şi ne-am pus de acord cu partenerii noştri de la agenţia de publicitate că aceste reclame nu ar fi trebuit să existe niciodată. Aceste postere sunt contrare standardelor noastre de profesionalism şi decenţă pe care Ford şi partenerii săi din agenţii le-au prezentat până acum. Împreună cu partenerii noştri, vom revizui procedura de aprobare şi supraveghere a dezvoltării reclamelor pentru a ne asigura că nu se va mai repeta vreodată un incident similar", au declarat reprezentanţii Ford India.

Cea mai scandaloasă dintre cele trei reclame realizate de agenţia JWT din India îl înfăţişează pe Silvio Berlusconi, fostul premier al Italei, la volanul unui Ford Figo în portbagajul căruia se află trei femei legate de mâini şi picioare.

Scandalul a fost amplificat de câteva întâmplări recente din India unde acum două luni o femeie şi-a pierdut viaţa după ce a fost violată. Tragedia (de altfel, precum şi apariţia acestor reclame) a deschis o dezbatere publică aprinsă legată de faptul că femeile din India sunt în mare pericol.