(FOTO) Cel mai aerodinamic Audi din istorie! Germanii au lansat electricul A6 e-tron
De Inna | 1 August, 2024
Constructorul din Ingolstadt este într-o perioadă de tranziție, o schimbare majoră care urmează să schimbe totalmente conceptul brandului auto. În contextul electrificării mărcii, Audi face primii pași majori către un viitor sustenabil. Unul dintre acești pași este noul A6, care devine pur electric și cel mai aerodinamic Audi din istorie.
Noul model A6 e-tron este disponibil atât în versiunile Sportback, cât și Avant. Modelul va fi un rival direct pentru Mercedes EQE și BMW i5. Ținem să menționăm că în comparație cu generația precedentă, aceasta va fi exclusiv electrică, oferind clienților o experiență de condus pur electrică.
După lansarea iminentă a modelului complet electric A6 e-tron, Audi este pregătită să își revizuiască gama tradițională. Actualul model A6 cu motor cu combustie internă urmează să fie supus unui facelift și ulterior redenumit A7, aliniindu-se la noua strategie a producătorului de a desemna modelele electrice cu numere pare.
Cel mai aerodinamic Audi din istorie
Audi a acordat prioritate aerodinamicii în dezvoltarea modelului A6 e-tron, realizând peste 1.300 de simulări și teste extensive în tunelul de vânt. Rezultatul este cel mai aerodinamic Audi fabricat vreodată și cel mai aerodinamic vehicul oferit de Grupul VAG. Varianta Sportback are un coeficient de rezistență la înaintare de 0,21 Cd, depășindu-și rivalii direcți, dar fiind ușor inferior celui de 0,20 Cd al modelului mai mare Mercedes-Benz EQS. De asemenea, A6 Avant e-tron revendică titlul de cea mai aerodinamică mașină break din clasa sa, cu un coeficient de rezistență de 0,24 Cd.
Interior și opțiuni
Tabloul de bord și consola centrală sunt preluate, în mare parte, de la Audi Q6 e-tron. Domină tabloul de bord un set de trei ecrane care cuprinde un instrumentar digital de 11.9 inch, un display infotainment de 14.5 inch și un touchscreen pentru pasager de 10.9 inch. Complementar acestui spectacol digital, există două ecrane suplimentare care servesc drept oglinzi virtuale și o suită generoasă de sisteme ADAS.
Printre opțiunile disponibile se numără un plafon panoramic din sticlă care devine opac la atingerea unui buton, un sistem de climatizare automată cu patru zone, cu dozator de parfumuri și ionizator, precum și un sistem audio Bang & Olufsen Premium cu 20 de difuzoare și 830W.
Detalii tehnice
Audi A6 e-tron este bazat pe arhitectura PPE, la fel ca Q6 e-tron și Porsche Macan EV. La lansare, gama include trei motorizări, cu opțiuni suplimentare de RWD și AWD care vor fi disponibile ulterior, în funcție de piață.
Modelul de bază, Audi A6 e-tron Performance, este echipat cu tracțiune pe spate și este propulsat de un singur motor electric care generează 362 CP. Pentru cei care doresc mai mult, Audi oferă A6 e-tron quattro, echipat cu un două motoare și tracțiune integrală, care oferă 422 CP.
Audi a dezvăluit și modelul orientat spre performanță S6 e-tron, destinat lansării globale. Acesta dezvoltă 543 CP, odată ce este activat launch control. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 3.7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 240 km/h.
Baterii și autonomie
Atât A6 e-tron, cât și S6 e-tron dispun de un pachet de baterii montat pe podea, cu o capacitate de 100 kWh, în timp ce arhitectura de 800V suportă încărcare DC de 270 kW. Cifrele privind autonomia sunt impresionante, cu peste 720-750 km pentru A6 e-tron și peste 640-670 km pentru S6 e-tron, în funcție de caroserie. Audi a confirmat, de asemenea, că va oferi o opțiune de baterie mai mică, de 83 kWh, sugerând variante mai accesibile.
În ceea ce privește configurația șasiului, suspensia pneumatică adaptivă opțională oferă patru niveluri de înălțime a gărzii la sol. Modelul de bază, A6 e-tron, vine cu jante de 19 inch optimizate aerodinamic, în timp ce variantele S line și S6 e-tron sunt echipate cu jante de 20 inch, cu opțiunea de jante de 21 inch.
Disponibilitate și prețuri
Audi A6 e-tron va putea fi comandat în Europa, începând din septembrie 2024. Prețurile în Germania încep de la 75.600 euro pentru A6 Sportback e-tron Performance și 99.500 euro pentru S6 Sportback e-tron. În ambele cazuri, varianta Avant adaugă un supliment de 1.650 euro.