(FOTO) G-Class pur electric! Mercedes dezvăluie noua versiune a modelului legendar
De Inna | 25 Aprilie, 2024
Mercedes-Benz a dezvăluit noua versiune cu zero emisii a legendarului G-Class. Cum am menționat și în articolele anterioare, noua versiune va fi botezată G580 with EQ Technology. Noul G-Class este echipat cu patru motoare electrice și beneficiază de o serie de noutăți la nivel tehnic.
În continuare, G-Class păstrează caroseria pătrățoasă, cu schimbări vizibile. Grila închisă este prima noutate remarcabilă, fapt care demonstrează că avem de a face cu o versiune electrică. O altă noutate este că în spate, clientul poate alege ce să fie montat: fie o roată de rezervă, fie un suport mai mic pentru cablul de încărcare, dar și pentru unele care nu depășesc 10 kg.
Interiorul însă, a rămas exact la fel ca în cazul versiunilor cu motoare termice. În continuare sunt prezente ecrane de 12.3 inch pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia. Nu lipsește nici bara de susținere pentru pasager. Noul model este echipat și cu G-Roar, o funcție care imită sunetul unui motor termic și care intră în funcțiune atunci când accelerezi.
Sistemul de propulsie al noului model este alcătuit din patru motoare electrice, care însumează 587 CP și 1.164 Nm de cuplu motor. Astfel, noul G-Class accelerează până la 100 km/h în doar 4.7 secunde și poate atinge o viteză maximă de 180 km/h.
Citește și: (VIDEO) Noul G-Class electric este supus testelor în condiții extreme! Ce rezultate a arătat
Bateria care alimentează propulsorul are o capacitate de 116 kWh, care garantează o autonomie de 473 km, în regim WLTP. Repriza de încărcare 10-80% durează 32 minute. Menționăm că noua versiune cântărește 3.085 kg.
Mai mult, modelul are pe lista de dotări o cutie specială de transfer, precum și cu un sistem de vectorizare a cuplului care generează diferențiale blocabile virtuale.Totodată, versiunea electrică primește și funcția G-Turn, prin care mașina se poate roti pe loc, la fel cum o face un tanc.
Versiunea cu zero emisii este dotată și cu o suspensie independentă pe puntea din față, respectiv o osie solidă în spate. Oficialii menționează că toate elementele de sub caroserie sunt protejate de scuturi confecționate din carbon, iar amortizoarele sunt adaptive. Odată cu utilizarea nouluit tip de suspensie, G-Class electric are o gardă la sol înaltă de 24.9 centimetri, un unghi de atac de 32 de grade și un unghi de degajare de 30.7 grade. Astfel, noul model poate să treacă și prin vaduri adânci de până la 85 de centimetri.
Prețul pentru versiunea cu zero emisii a lui Mercedes G-Class pornește, în Germania, de la 142.621 euro.
Edition One
Cu ocazia lansării versiunii electrice, Mercedes a pregătit și o ediție specială, denumită Edition One. Aceasta aduce patru nuanțe noi pentru caroserie, care sunt personalizate de divizia Manufaktur: South Sea Blue Magno, Moonlight White Magno, Moonlight White Metallic și Arabian Grey. Mai mult, ediția specială va putea fi recunoscută după etrierele vopsite în albastru și diverse accente exterioare, în aceeași nuanță.
Pachetul include și suportul pentru cablu de încărcare, dar și pachetele AMG Line și Night Package, care aduc jante de 20 de inch și accente negre la exterior. Pe interior, regăsim ornamente din fibră de carbon albastră și cusături vopsite în aceeași culoare.
Prețul pentru Edition One pornește, în Germania, de la 192.525 euro.