(FOTO) În timp ce asistăm la o revoluție a mașinilor electrice, noul Audi SQ8 primește cel mai puternic DIESEL de pe piață!

De Pavel   |  25 Iunie, 2019

Distribuie :

În timp ce asistăm la o adevărată revoluție a mașinilor electrice, unde zilnic apar noi modele hybrid, PHEV sau pur electrice, iar dieselul este interzis în tot mai multe orașe din Europa, constructorul din Ingolstadt scoate o nouă versiune de performanță a celui mai nou SUV din gama sa.

Audi a prezentat oficial în acest weekend imaginile și informațiile oficiale ale celei mai puternice versiuni din gama SUV-ului Q8. Dacă cea mai puternică versiune Q8 era, până acum, 55 TFSI cu un benzinar V6 de 3.0 litri volum și 340 CP, noul Audi SQ8 oferă un motor V8 Bi-turbo de 4.0 litri volum, ce dezvoltă 435 CP și 900 Nm care devine astfel cel mai puternic motor diesel disponibil în acest moment pe piață.

Motorul regăsit într-o versiune asemănătoare și pe Bentley Bentayga reușește să arunce noul Audi SQ8 de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, o performanță excelentă pentru un SUV diesel de 5 metri lungime care depășește borna "psihologică" de două tone. Principalul rival al lui SQ8, BMW X6 M50d xDrive, oferă un motor de 381 CP care reușește sprintul 0-100 km/h în 5.2 secunde.

Merită menționat faptul că sistemul de propulsie Audi este dotat cu o soluție mild-hybrid de 48V care este alcătuită dintr-un alternator/demaror, o baterie litiu-ion de dimensiuni mici și un compresor electric care este activat la turații joase înaintea turbocompresoarelor așezate secvențial la regim coborât de turații. Scopul acestui sistem este de a reduce consumul la viteze reduse.

La nivel tehnic, SQ8 beneficiază de un sistem de direcție integrală, de un diferențial sport care repartizează activ cuplul între roțile spate și de bare stabilizatoare electromecanice.

Estetic, Audi SQ8 se prezintă ca un SUV sport mai degrabă conservator ca design în raport cu versiunile civile ale lui Q8. Cele patru țevi ale sistemului de evacuare, grila cu bare duble și margine mată și jantele cu diametrul de 21 de inch sunt elementele care disting această versiune în gama SUV-ului german.