(FOTO) Mai lent și mai greu, dar mai puternic. BMW lansează noul M5
De Inna | 26 Iunie, 2024
Așteptarea a luat sfârșit. Constructorul bavarez de automobile dezvăluie noua generație a modelului de performanță BMW M5, un alt model plin de controverse, printre altele. În premieră, sedanul de performanță este dotat cu un sistem plug-in hybrid de propulsie.
Un moment care provoacă întrebări în raport cu noul M5 este greutatea. Masa totală a acestuia constituie 2.435 kg, ceea ce înseamnă că modelul de performanță se apropie de greutatea unui Rolls-Royce Phantom (2.635 kg) și este cu 570 kg mai greu decât generația anterioară M5 (F90). Ce performanțe poți avea cu așa greutate? Hai să vedem.
Fiind dotat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, cu un V8 de 4.4 litri la bază, acesta dezvoltă 727 CP și 1.000 Nm. Sistemul de propulsie funcționează în ansamblu cu o transmisie automată M Steptronic, în care este integrat motorul electric. Tracțiunea este integrală, M xDrive. În condițiile formate, repriza 0-100 km/h durează 3.5 secunde, iar viteza de top este limitată la 250 km/h.
Bateria noului M5 are o capacitate de 18.6 kWh, care poate fi încărcată la surse externe cu până la 7.4 kW. O încărcare completă la o astfel de putere durează 3 ore și 15 minute. Datorită acesteea, automobilul oferă o autonomie maximă de 69 km, în regim pur electric.
În echiparea standard, pe lista de dotări se vor regăsi: sistemul de frânare M Compound, jantele M din aliaj ușor de 20 de inch pe față, respectiv 21 de inch pe spate echipate cu anvelope de înaltă performanță. Opțional, bavarezii vor oferi sistemul de frânare M Carbon.
Pentru a satisface diverse necesități ale clientului, constructorul german oferă setări specifice pentru modurile de rulare, suspensie, sistemul de frânare, direcție, transmisie, recuperarea energiei la frânare și pentru sistemul de tracțiune integrală.
Pe interior, bavarezii oferă un volan M cu design nou (cu butoane M iluminate), scaune sport M, sistem multimedia cu BMW Curved Display și sistem de operare BMW 8.5, head-up display și instrumentar digital de bord cu interfață specifică modelelor de performanță.
Curios este că, la această etapă, bavarezii afirmă că noua generație a modelului M5 nu va obține o versiune CS.