(FOTO) Mercedes a prezentat primul său model pur electric! Află tot ce trebuie să știi despre SUV-ul EQC

De Pavel   |  5 Septembrie, 2018

Distribuie :

Compania Mercedes a prezentat în seara de ieri, 4 septembrie, la Stockholm primul său model full electric din noua gamă EQ, care este reprezentat de un SUV extraordinar care a primit numele EQC.

Mercedes EQC, vine să concureze cu Tesla Model X și Jaguar I-Pace. O face cu ajutorul unui sistem de propulsie alcătuit din două motoare electrice și o autonomie de circa 450 de kilometri conform standardului NEDC.

Mercedes EQC are o lungime de 4.761 mm, o lățime de 1.884 mm și o înălțime de 1.624 de milimetri, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.873 mm. Pentru a înțelege corect gabaritele noului model, trebuie să știți că acestea sunt foarte apropiate de cele ale modelului GLC.

Versiunea de serie păstrează o bună parte din designul conceptului cu același nume prezentat în anul 2016 la Paris și caracterizat de linii simple și curate. Deși este vorba despre un model electric, partea frontală include și o grilă specifică modelelor cu motoare cu ardere internă. Mercedes justifică această alegere prin faptul că "mașina are nevoie de o față" și că ar arăta nenatural fără o grilă.

Blocurile optice și grila sunt înconjurate în special în partea inferioară de o suprafață neagră care în timpul nopții este iluminată la extremități. Astfel, la rularea pe timp de noapte, lumina este generată atât de faruri, cât și de o bandă luminoasă de deasupra grilei care "conectează" blocurile optice.

La posterior, plafonul și geamurile au un design asemănător cu cel întâlnit în cazul coupe-urilor. De altfel, producătorul afirmă că, din acest punct de vedere, EQC se încadrează între un SUV și un SUV coupe.

Interiorul lui EQC seamănă ca două picături de apă cu cel disponibil pe noua generație Mercedes Clasa A, cu excepția gurilor de circulație dreptunghiulare în locul celor rotunzi. Astfel, există un panou de bord alcătuit din două display-uri care acoperă mai mult de jumătate din lățimea interiorului.

La capitolul motorizare, trebuie să menționăm că, EQC este echipat cu două motoare electrice care funcționează însă în mod diferit. Motorul de pe puntea față este optimizat pentru eficiență, în timp ce unitatea de pe puntea spate are rolul de a asigura un plus de sportivitate. Împreună, cele două motoare electrice generează 300 kW, sau 408 cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 765 Nm. Pentru o accelerare de la 0-100 km/h, EQC are nevoie de 5.1 secunde, în timp ce viteza maximă este de 180 km/h.

SUV-ul EQC este echipat cu un acumulator Li-Ion, cu capacitatea de 80 kWh care asigură o autonomie de circa 450 de kilometri conform standardului NEDC. Acumulatorul are nevoie de circa 40 de minute pentru a se încărca de la 10% la 80%. Totuși, bateria poate fi încărcată la stații de încărcare care oferă cel mult 110 kW, deși constructorii europeni și Tesla au anunțat deja că vor dezvolta stații de încărcare de până la 350 kW.

Utilizarea standardului NEDC este surprinzătoare în contextul în care noul standard WLTP a devenit obligatoriu de la 1 septembrie pentru toate modelele. Cel mai probabil, Mercedes va oferi valorile WLTP, mai realiste decât cele NEDC, mai aproape de lansarea comercială a modelului.

Producția de serie a lui Mercedes EQC va începe pe parcursul anului 2019 la uzina de la Bremen, însă modelul va fi produs și în China pentru piața locală. Constructorul nu a anunțat încă prețul de comercializare al lui EQC.