FOTO: Nu ştim cum ţi l-ai imaginat, dar iată cum arată cel mai nou Rolls-Royce Phantom VIII!

De Redactor AE   |  28 Iulie, 2017

Distribuie :

Pe loc, repaus! Acesta ar fi probabil mesajul care îl transmite noul Phantom rivalilor săi (dacă ei chiar există). Staţi chill băieţi, tata s-a întors! Şi e grav de tot!

A opta generaţie a limuzinei Rolls-Royce Phantom a debutat oficial! Maşina este bestială, cu un design splendid, bine echipată, dotată cu cele mai noi tehnologii şi ultra-rafinată! Considerat cu adevărat apogeul luxului în industria auto, noul Phantom preia estafeta şi ne susţine aşteptările.

Iată că după 13 ani de zile, cât a dominat vechiul Phantom, a venit rândul unui model nou să ducă mai departe, în viitor, popularitatea şi opulenţa constructorului britanic de automobile. Acesta a fost prezentat în compania celorlalte şapte generaţii, care au început de la primul model lansat în 1925.

Limuzina este dezvoltată pe o platformă absolut nouă, care a permis reducerea greutăţii cu până la 30% şi care totodată a sporit rezistenţa la torsiune a caroseriei. Totuşi nu e chiar ca o pană, ci cântăreşte în jur de 2721 de kilograme, în versiunea cu ampatament mărit, care măsoară 6.1 metri în lungime şi 1.98 metri în lăţime.

Inginerii au dotat maşina cu o suspensie pneumatică, care se conduce de sensorii şi camerele de luat vederi, pentru a face milioane de calcule pe secundă şi a se auto-ajusta la condiţiile de drum. De menţionat că, tehnologiile de care beneficiază noul model sunt împrumutate de la BMW, astfel că nu lipseşte sistemul de virare a roţilor punţii spate, ceea ce va spori considerabil manevrabilitatea maşinii.

Ca să vă daţi seama cât de mult s-a lucrat la izolarea fonică a habitaclului, aflaţi că au fost folosite circa 130 de kg de material fonoabsorbant. Toate geamurile limuzinei sunt duble iar fiecare strat are cel puţin 6 mm grosime! Cu adevărat poate fi cea mai silenţioasă maşină, fiind cu 10% mai silenţios decât predeceosrul său. Chiar şi anvelopele Silent Seal sunt special proiectate pentru a reduce zgomotul la rulare cu până la 9 decibeli.

Motorul a rămas acelaşi, V12-le de 6.75 litri volum total, dar care însă a fost complet revizuit. Acesta adoptă două turbocompresoare pentru un total de 563 de cai putere şi în jur de 900 Nm de cuplu motor, oferit încă de la 1.700 rpm. Propulsorul face pereche cu transmisia ZF, cu opt rapoarte şi sistemul Satellite Aided Transmission, care "ştie" traseul pe care se deplasează vehiculul şi schimbă treptele în conformitate cu virajele şi diferenţele de nivel.

Nu este cazul să vorbim de performanţe, însă chiar şi pentru o limuzină de aproximativ trei tone greutate totală, noul Phantom accelerează destul de rapid, de la zero la prima sută în doar 5.3 secunde, sau 5.4 dacă se merge pe varianta LWB.

Lista de tehnologii este la fel de impresionantă şi include un sistem de monitorizare a stării de oboseală, patru camere cu vedere panoramică, vedere pe timp de noapte, cruise control activ, avertizare la impact, detectare a pietonilor, asistent la ieșirea cu spatele din parcare, sistem de păstrare a benzii de mers, cel mai mare head-up display din industrie, hotspot și navigație.

La interior găsiţi aceleaşi portiere masive care pot fi închise prin simpla apăsare a unui buton, un design inspirat de iahturile de lux, cu lemn nobil și cel mai mare plafon cu LED-uri instalat pe un Rolls: Starlight Headliner. În spatele panourilor de lemn, de pe spătarul scaunelor față stau ascunse măsuțele retractabile și ecranele sistemului multimedia. Bancheta spate poate fi configurată în mai multe moduri, cel mai nou fiind cel pentru cei care vor să doarmă în mașină pe parcursul călătoriilor. Cei care aleg o consolă centrală fixă pentru bancheta spate primesc și un frigider în care pot fi găsite pahare de whisky sau șampanie. În plus, scaunele sunt orientate discret unul către celălalt pentru a ușura conversația.

Zonele încălzite s-au înmulțit și ele la interior. Pe lângă scaune, acum se încălzesc portierele față și spate, consola centrală față și spate, precum și partea inferioară a ultimului rând de montanți. Planșa de bord este ascunsă în spatele unei bucăți de sticlă pe toată lungimea sa. În spatele ei se ascunde un ecran de 12.3 inch care ține locul instrumentelor de bord și un ecran central, care poate fi ascuns în spatele unei clapete din lemn atunci când nu este folosit.

Intuind parcă viitoarele cereri ale clienților, Rolls Royce a creat și o zonă ceva mai mare în partea superioară a planșei de bord. Aici, clienții pot comanda inserții de aur, lemn, mătase sau piele. La cerere, Rolls Royce are deja câteva opere de artă pregătite pentru planșa de bord: un peisaj de toamnă pictat de un celebru artist chinez, harta ADN-ului proprietarului, creată doar din aur, trandafiri creați din porțelan sau un design abstract creat din mătase.